Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Welke paddestoelen kun je op appel en perenhout enten. Heb er toevallig paar omgezaagd.

Geplaatst:

Shii Take

SHIITAKE03861751449755843.JPG

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:
  • Auteur

Shiitake duurt best wel lang. En ken de smaak ook niet. Ik bedoel ermee Hoe moet ik het koken.

En hoe weet ik of het een Shiitake is en geen giftige paddestoel waar je aan doodt gaat.

Geplaatst:

Smaak is natuurlijk subjectief.

Als jij er geënte deuvels inklopt en bij opkomst vergelijkt met dezelfde soort bij foto's in google afbeeldingen lijkt het risico me verwaarloosbaar klein dat je iets giftig zou hebben.

Geplaatst:

http://www.homegreen.nl/paddestoel-x-boomsoort

zie de link hier boven voor wat mogelijkheden. deze lijst is niet compleet, dus je kunt altijd iets anders proberen

er zijn niet veel soorten paddenstoelen die het echt goed doen op "fruithout". Fluweelpootje zou ook een aardige optie zijn, is een winterpaddenstoel (als één van de weinigen), dus makkelijk herkenbaar

shiitake is in vrijwel elke supermarkt te koop, je kunt eens gaan proeven. pasta met paddenstoel en sausje is erg lekker

Geplaatst:
  • Auteur

Dankjewel voor de handige link. Is fluweel pootje een lekker paddestoel. Het is voor mij voor het eerste keer dat ik ga enten. Misschien moet ik een makkelijke soort nemen? Welke soort adviseren jullie. Wat snel opkomt en in het algemeen goed smaakt. Bij fluweel pootje zegt me niks.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic