RobO Geplaatst: 11 december 2015 Share Geplaatst: 11 december 2015 we hebben hier elk jaar wat snoeihout van bessen, vnlk eenjarige takjes, die we fijnknippen en in de compost mengenmi geeft dat wat lucht/structuur nu zei een medetuinder van de week dat bessentakjes absoluut niet inde compost mochten....een hoax of echt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pippi Geplaatst: 11 december 2015 Share Geplaatst: 11 december 2015 Wat had hij daar voor argumenten voor dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 11 december 2015 Share Geplaatst: 11 december 2015 Als iemand zo iets roept, dan hoor ik graag de redenen. Daarmee kan ik zelf redelijk goed bepalen wat ik wel of niet zou doen. Er wordt wat onzin geroepen links en rechts, in boeken en op het internet. Bij mij gaan ze in de compost. Zie vooralsnog geen goede reden waarom niet en vooral veel redenen waarom wel. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 11 december 2015 Auteur Share Geplaatst: 11 december 2015 hoax dus, gok ik ook Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bassie76 Geplaatst: 26 december 2015 Share Geplaatst: 26 december 2015 Tenzij de rups van de bessenglasvlinder in je gesnoeide takken huist. Dan zou ik de takken verbranden of in de groene container gooien. Maar die kans lijkt me klein als het om kleine eenjarige takken gaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 26 december 2015 Share Geplaatst: 26 december 2015 Ik had altijd begrepen dat de bessenglasvlinder juist eerst verschijnt ná het snoeien van de bessen. de eitjes afgezet worden op de snoeiwond en de larve zich een weg maant on de tak door het merg. Dat de wond de vlinder aantrekt dus. Maar goed, whatever. Er zullen zeker met het op de composthoop gaan van het snoeisel ook insecten-eitjes mee de composthoop in gaan. So what ? Die compost komt tussen de groenten terecht of ergens anders. De vogels weten er wel weer raad mee. Ik zou er toch niet aan moeten denken dat je bij elk takje en onkruidje zou moeten nagaan of er wellicht iets schadelijks in de composthoop verdwijnt. ( op knolvoet en aardappelziekte na dan ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.