Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe zit het nou met de smaak van spruitjes en boerenkool zonder dat het heeft gevroren.

Beide producten zijn nu al volop te koop bij de groenteman en in de supermarkt, de moestuintjes staan er vol mee

Eerst de diepvriezer in en daarna op het bord?

ik weet het niet

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Volgens mij is een paar keer een nachtvorstje al voldoende om de boerenkool en spruitjes lekker te maken. Zelfs hier in het westen hebben we dat al een paar keer gehad. Ik heb vorige week mijn boerenkool opgegeten en hij was heerlijk.

Maar ik heb ze ook wel eens gegeten zonder dat er vorst geweest was en ook dan is het lekker, ondanks dat je het bittertje dan misschien net ietsje meer proeft. Lekker worstje erbij en een flinke lik mosterd of een lekkere jus, altijd goed

Geplaatst:

Ik dacht eigenlijk dat de hele vroege spruitjes een andere varieteit waren. Maar ik weet het niet zeker (en ik vond ze echt niet lekker uit de winkel, terwijl ik al van kinds af aan van spruitjes houd). Hier smaakte de boerenkool uit de tuin prima (lekkerder dan uit de winkel), en de palmkool was een beetje zachter. Maar was nog wel vrij jong blad. En ze staan naast het huis, ik denk dat toen ik die at, ze toen nog net geen vorst hebben gehad. Als ze wel vorst hebben gehad, moet het echt heel minimaal zijn geweest. Misschien moet je gewoon wat blad proeven?

Geplaatst:

om heel eerlijk te zijn proef ikzelf weinig verschil tussen boerenkool nu uit de tuin en uit de vriezer

het maakt wel makkelijker klaar

ik denk dat dit de reden is

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...