willemGN Geplaatst: 30 december 2015 Geplaatst: 30 december 2015 En wat nu? Kan het kwaad dat ie blijft staan? Quote [*]
speets Geplaatst: 30 december 2015 Geplaatst: 30 december 2015 Volgens mij een slijmzwam, genaamd Enteridium lycoperdon = boomkussen = zilveren boompuist.Leeft op dood hout, dus ik zou me zorgen maken. Maar ik hoop voor jou dat ik me vergis Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
willemGN Geplaatst: 30 december 2015 Auteur Geplaatst: 30 december 2015 oef.... Ik zou die man helpen door nog wat enten te halen van die boom, maar je kan wel eens gelijk hebben. Waar ik ook takken afhaalde het hout zag er van binnen dood uit. Er was dus al enorme twijfel bij mij. Toch dank voorje uitleg... Quote [*]
JBT Geplaatst: 30 december 2015 Geplaatst: 30 december 2015 Het is beter dat je de boom weghaalt dit overleeft hij niet Quote
D_SDennis Geplaatst: 2 januari 2016 Geplaatst: 2 januari 2016 Hmm, dit is boomgaardvuurzwam oftewel Phellinus tuberosus. Het is niet zozeer een schimmel die je boom verzwakt, maar een schimmel die voorkomt op verzwakte bomen, vaak op Prunus sp, zoals dus ook perzik. Via snoeiwonden of afstervende takken/takjes komt de schimmel de boom binnen en tast de boel aan. Takken waarop de schimmel zit, zijn niet meer te genezen en zullen vroeg of laat afsterven of afbreken. Als deze dus ook op de hoofdstam zitten, ziet het er niet goed uit. Maar als ze alleen op sommige takken zitten, kun je deze takken verwijderen. Of gewoon afwachten tot de tak afsterft en dan verwijderen. Dit heeft geen invloed op of andere takken nu wel of niet aangetast worden. Ik bedoel, als je aangetaste takken nu weghaalt is dat geen garantie, zeker niet, dat de andere takken niet aangetast worden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.