Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Wij willen graag een tuinkas plaatsen, maar een houten kas is duur en aluminium vinden we niet zo mooi. Vandaar de vraag : kun je een aluminium kas ook in een mooie(re) kleur verven? En zo ja: hoe doe je dat?

Geplaatst:

Het beste daarvoor kan je een epoxy verf gebruiken of 2 componenten verf kost +- 100 euro per blik wel de soort nemen die op metaal hecht.

zorg er wel voor dat je het aluminium goed opschuurt en schoonmaakt en ja werkt wel makkelijker als er geen glas in de kas zit.

Geplaatst:

Bij sommige merken aluminiumkas kun je tegen meerprijs ook diverse Ral-kleuren bestellen. o.a. bij het merk ACD.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Aluminium is slecht te verfen, het laat op de duur weer los

Anodiseren is een betere optie

wellicht zou je de profielen (zichtzijde) beter beplakken met een stickerfolie

Kun je er zo overheen plakken (wel even schoonmaken) en dan een stanley mesje er langs en zo doe je alle delen

ziet er goed uit, is niet al te duur, lange levensduur....ideaal dus

• 6 years later...
Geplaatst:

hai, zou je de profielen van de kas met Hammerrite geverfd kunnen worden?

Geplaatst:

Een aluminium kas kan je niet schilderen. dat laat zeker los op den duur.

Een stalen kas kan je schilderen. Goed schoonmaken ivm de aanwezige verzinkzouten,  opruwen met schuurpapier en 2 lagen oplosmiddelhoudende epoxyprimer.

Bij voorkeur bestel je een nieuwe kas op kleur. Dat is het beste.

Geplaatst:

Niet mee eens, sorry.

Tegenwoordig heb je goede lakken (en ook flexibel blijvende mengsels)  die geschikt zijn om direct op aluminium aan te brengen zijn mits je goed ontvet. Maar dat is met al je verf werk.

Ik heb meerdere aluminium frames van 2m2 hoog om fruitbomen langs te leiden en de verf zit er al jaren op (hammerite in dit geval)

Ik verwacht niet dat het er eeuwig op blijft zitten maar die illusie heb ik ook niet als ik hout schilder

aangepast door AshaiRey

Groetjes,

Bram

Geplaatst:

dat mag, iedereen zijn mening.

Ik ben 30 jaar werkzaam in de metaalindustrie. Zowel staal als aluminium.

En ik geef aan wat wij doen, en waar garantie op kan.

Aluminium overschilderen is zonder garanties. En in een niet controleerbare omgeving zeker niet.

Daarbij wil ik ook na jaren geen afbladderende verf in mijn tuin.

Maar iedereen mag zijn mening hebben en bepalen wat aanvaardbaar is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic