Geplaatst: 6 september6 Sep Auteur Nou, ondertussen zijn we 9 jaar verder... en heb ik eindelijk een heleboel appels kunnen oogsten van mijn eigen Veendammer Glorie (x malus Sylvestris). Afgelopen jaren hingen er steeds maar 1 tot 3 appeltjes aan die al snel door de ratten ontdekt werden.Maar dit jaar hing ie vol.En dat terwijl hij nog eigenlijk op de tijdelijke plek staat, te dicht bij het huisje en daar door gaas heengroeit etc. Heeft het duidelijk toch erg naar de zin, ondanks slechte snoei etc. En nu heb ik dus een kratje met appels.Smaaktest gedaan. Vorige jaren heb ik geen goed gerijpte appels kunnen oogsten (moest de ratten voor zijn) om een echte smaaktest te doen. Maar dit jaar dus wel... en.... ze zijn sappig, fris, licht zurig en licht zoetig. Eigenlijk komen ze heel erg overeen met de Veendammer Glorie die ik zo lekker vind. Ook qua uiterlijk, lichtgroengeel met eventueel een voorzichtig rozig blosje..Het lijkt erop dat mijn Glorie ook wat minder spotgevoelig is dan de echte Veendammer Glorie.Dus... ik vind dit project geslaagd. Het doel was een eigen Veendammer Glorie omdat de boom bij de moestuinen helaas de laatste jaren heel snel wordt leeggeplukt door iets te hebberige mensen. Nu hoef ik niet meer op te letten of mij daaraan te ergeren.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.