Amo Geplaatst: 28 januari 2016 Geplaatst: 28 januari 2016 Het is nog wachten op levering van de folie maar dan is het toch bijna zover, eindelijk mijn grotere kas die staat <3 Nu heeft de vorige eigenaar deze zelf gemaakt van steigerbuizen, degelijk, stevig maar had er 2 dakluiken in gemaakt wat lekte en waarover hij heel ontevreden was. Omdat het zelfs bij hem onder de bomen veel te heet werd in de kas zal hij hier met bijna heel de dag zon ook snel te heet zijn in de zomer. Mag ik om advies vragen hierin, de dakramen alsnog erin en misschien met kit oid zien af te werken/ andere constructie maken? Of , wat ik beetje bedacht, een vaste achterdeur maken van houten frame en het folie of de kunststof platen die aan de achterkant horen zodat alles tegen elkaar open kan? Wat is 'het beste' ?? ik zal foto's van bij vorige eigenaar plaatsen met de schuifdeur voor er ook in . laatste foto is geraamte hoe het nu staat. Quote
aseel Geplaatst: 28 januari 2016 Geplaatst: 28 januari 2016 Ik zou ze allebei doen..want in een kas kan heel heet worden. En dat is niet goed voor het gewas. Quote
weknow Geplaatst: 28 januari 2016 Geplaatst: 28 januari 2016 Veel ventilatiemogelijkheid in je kas is een must! Ga ervan uit dat ze tussen april en oktober nagenoeg altijd open staat en zelfs nu - in de winter - als het even kan lekker moet kunnen luchten. Met 2 deuren of 1 deur en diverse ramen - zodat er wind door kan en warmte wegkan - bereik je dit. Overweeg ook een hor-mogelijkheid voor ramen/deuren als het even praktisch kan. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Amo Geplaatst: 29 januari 2016 Auteur Geplaatst: 29 januari 2016 dank jullie en idd die hor plaatsen is een gouden tip!! Quote
spike Geplaatst: 25 maart 2016 Geplaatst: 25 maart 2016 Mooie tunnelkas wat is de hoogte en de lengte Hoogte bepaald veel de temperatuur als je er in moet lopen dan kan het heel warm zijn. meestal gebruiken ze schermdoek. ( windbreekdoek kan ook voor minder licht zorgen afhankelijk waar je het makkelijkst aan kunt komen)Volgens mij gewoon bij de boerenbond/ welkoop te koop Om voor minder licht te zorgen. Anders verbrandt alles!! succes Quote
pavespa Geplaatst: 25 maart 2016 Geplaatst: 25 maart 2016 Ik ben van plan om deze zomer te expirimenteren met een ventilator.Deze koppel ik aan een thermostaat in de kas, zodat bij hoge temperatuur de warme lucht in de nok afgezogen wordt.Langs onder komt er dan omgevingslucht binnen. Iemand ervaring hiermee? Quote
watnou Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 hallo,ik bezit ook een tunnelkas en heb voor een deur met horregaas en aan de achterkant ook maar die kan niet open maar is alleen voor het luchten,ik maak nog op allebei 2 aluminiumplaten zodat ik of de bovenste helft of de onderste kant van de deur open kan laten en ook dat op beide deuren.ik probeer ook maar wat gr.watnou Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.