Geplaatst: 18 februari 20169 j Met 2 (wilde) ganzeborsten ben ik een experiment (voor mij dan) aan het doen. Ik heb ze eerst een paar dagen in de koelkast in het zout gehad, en vervolgens heb ik ze een paar uur laten drogen in de oven op 40 graden. Nu hangen ze verder te drogen in een slaapkamer. Daar is het mooi droog, en kan ik ventilatieroosters open zetten. Inmiddels hangen ze er nu 2 weken,en zien ze zo uit.Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat smaken.Ik ben er alleen nog niet helemaal achter hoe lang ik het nu nog moet laten drogen.Ik denk nog een maand of 2
Geplaatst: 18 februari 20169 j Leuk! Hoeveel wegen ze per stuk? Nog 2 maanden lijkt me vrij lang, omdat ze vast niet heel dik zijn en aan alle kanten indrogen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 18 februari 20169 j Auteur Ze wegen 150 gram per stuk. Dan zal ik ze deze week eens snijden gaan
Geplaatst: 18 februari 20169 j Hoe voelen ze (qua stevigheid)? En hoeveel gewicht zijn ze ondertussen verloren? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 18 februari 20169 j Auteur Ze wegen dat nu , en qua stevigheid voelen ze mooi stevig, nog niet keihard.
Geplaatst: 22 februari 20169 j Auteur Vandaag aangesneden,en het is gelukt !! En ook nog eens lekker. De volgende keer iets minder zout,en wat meer peper en kruiden. Sommige stukjes waren wel erg zout.
Geplaatst: 22 februari 20169 j Leuk zeg! Je hebt ze dus 2,5 weken laten drogen.Hoeveel zout heb je gebruikt?Lijkt me ook heerlijk om koud te roken "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 22 februari 20169 j Auteur Ik heb ze in een kilo zout gelegd,en totaal ongeveer 3 weken laten liggen. Wel na een paar dagen uit het zout natuurlijk. Ze zijn nu erg lekker. Ik heb (helaas ,nog ) geen koudrookoven,anders waren ze daar in gegaan.
Geplaatst: 22 februari 20169 j Leuk experiment, dank voor de uitleg.Je kent dit draadje toch hè? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 22 februari 20169 j Auteur Zeker, en er wordt ook nog 1 gemaakt . Even kijken waar,want we hebben inmiddels een grote houtkachel,kleine rookoven, ketelkookpot,en manlief wil nog een rocketstove maken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.