Barca4ever Geplaatst: 15 maart 2016 Geplaatst: 15 maart 2016 Bij een plaatselijke Aveve winkel werd ons aangeraden om ter voorbereiding van het komende moestuinseizoen de serre eens goed onder water te zetten. De grond is namelijk kurkdroog en dit zou volgens hen de ideale manier zijn om voldoende vocht in de grond te krijgen. Daarna kan er dan mest in de grond verwerkt worden. Ik heb dit weekend alles dan ook al eens goed onder water gezet maar ik vroeg me af ik dit één van volgende dagen nog eens zou herhalen alvorens de mest in de grond te werken. Graag jullie tips en advies. Quote
RobO Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 onder water zetten is meer tegen kwalen als aaltjes mials je de bodem goed in actie wilt houden kun je m beter vochtig houden, net zoals bij een beplante serrewij geven het hele jaar door water, ook in de winter Quote
pavespa Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Tijdens de winter laat ik alle water dat op dak van de kas valt over de grond in de kas stromen.Dit doe ik door de opvangton voortdurend te laten leeglopen via de watergeef omloop.Zo spoelen de gevormde kalkzouten uit de grond, en blijft er een vorm van levende grond gedurende de winterperiode. Quote
windindewilgen Geplaatst: 24 maart 2016 Geplaatst: 24 maart 2016 ik doe net als pavespa, bevalt prima. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.