Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

Ik ken iemand die in Nigeria woont in en hij zou graag appels kweken in zijn tuin , hij weet dat ik ook met appels bezig ben en vroeg me daarom of hij zelf appels kan kweken en welke rassen daarvoor het meest geschikt zijn met een goede smaak. Welke mogelijkheden zijn er voor hem?

Groeten van Sperbëïzřœk.

Geplaatst:

Ik denk dat het een lastige is. Op mijn werk zie ik met uitzondering van Nieuw-Zeeland en Argentinië (als de Nederlandse oogst op is) nooit appels van buiten Europa, ook nooit uit Zuid-Europa zelfs.

Nou heb ik helemaal geen verstand van het telen van appels maar ik was geïntrigeerd door je vraag en ben een beetje gaan googlen. Het enige wat ik kon vinden was dat de Pink Lady misschien een optie zou kunnen zijn.

Op deze site: http://eten-en-drinken.infonu.nl/producten/141071-appelrassen-welke-soorten-appel-zijn-er-allemaal.html

las ik dit:

"Pink Lady

Pink Lady is een relatief jong appelras. Het is gekweekt in Australië en de ontwikkeling is in 1973 begonnen. Pas in 1990 was de appel goed genoeg en werd er patent aangevraagd en kwam de appel op de markt. De appel heeft een wat rozige blos. De appel kan alleen groeien in een warm klimaat en wordt dus niet geteeld in West-Europa. De appel is populair in het Verenigd Koninkrijk, maar ook in Nederland is de appel regelmatig in de winkel te vinden."

Misschien dat heb je hier iets aan.

Geplaatst:

In het Engels zoeken in Google (apple grow tropics) levert een paar veelbelovende resultaten op. Bij voorbeeld www.kuffelcreek.com die een kwekerij in Uganda heeft. De grootste beperking zit niet in de hitte maar in t gebrek aan koude. Op de site worden oa rassen genoemd die 45C aan kunnen de VS.

Geplaatst:

Ja de grootste probleem zou de afwezigheid zijn van kou periode.maar ik Denk ook enorme hoeveelheid soorten insecten die daar leven niet veel heel zullen laten van appelboom. Hierbij speelt de kou ook een rol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...