Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Na zeer goed resultaat van Koolraap zaaien van plusminus 3 plantjes in een potje.

De plantjes zijn inmiddels zo n 4 cm lang.

De vraag is nu hoe diep moet nu het plantje (wortelgestel) verplant worden om een goede verdikking te verkrijgen ?

Geplaatst:

Weet je zeker dat het koolraap is en geen koolrabi of knolraapjes (kleine knolletjes) ?

Waarom ik dat vraag is dat het voor de typische late herfstgroente koolraap met een lange groeitijd nog wat vroeg is om die al te zaaien...normale tijd is juni daarvoor. Normaal verspeen je die niet en zaai je ze ter plekke. Ik weet niet wat ie doet als je ze verspeent en te vroeg zaait....vermoed dat ze snel zal doorschieten dan......

Koolrabi gewoon hetzelfde als op zaaibed als plantdiepte. Koolraapjes laten zich slecht verspenen....zaai je best ter plaatse en dun je dan wat omdat verstoring in de groei bijna altijd slechte knolvorming oplevert.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ik heb vorig jaar koolraap thuis in een pot opgekweekt en in de moestuin gezet toen ze ongeveer 3 cm groot waren, en er is er geeneen dood gegaan. Ik had ze trouwens toen ook in april in de moestuin gezet. Bij mij ging dat goed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic