Geplaatst: 31 mei 20169 j Door (waarschijnlijk) verkeerd snoeien loopt mijn (blauwe) druif niet op alle plekken meer uit. Zie foto voor een voorbeeld. Kan ik dit nog herstellen?
Geplaatst: 31 mei 20169 j Ja...na snoei, vooral van de top, zal de druif normaal nieuwe scheuten gaan aanmaken gedurende dit jaar of volgend voorjaar lager aan de stam. Of hij het veel of weinig doet is wat afhankelijk van het ras. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 1 juni 20169 j Zoals weknow al zegt, sommige rassen hebben hier meer of minder last van.Ikzelf doe dan een dubbele legger maken met een sterke scheut die onder het kale stuk uitloopt. Of, als het heel erg is, een nieuwe legger maken.Ook druivenarmen gaan niet eeuwig mee. Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Geplaatst: 1 juni 20169 j Auteur Komende winter zal ik eens flink inkorten dan en ook maar eens uitzoeken hoe ik het best een nieuwe legger kan maken. Bedankt voor zover, meer tips en ideeën zijn natuurlijk nog welkom!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.