Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

wat voor boom of struik is dit?

Featured Replies

Geplaatst:

wat voor boom of struik is dit?

Heb alleen een foto van het blad, kan eventueel een foto van de stam maken, maar word lastig. [staat veel dicht op elkaar daar tussen de struiken]

images-(20)23771371414181.jpg

voorkant

ra6y6927771371156480.jpg

achterkant

Geplaatst:
  • Auteur

Italiaanse esdoorn:

Italiaanse_esdoorn__Acer_opalus__Italian_maple@img_2867blad.jpg

zou die t kunnen zijn?

K denk dat k dus wel in de richting van een esdoorn moet kijken,

maar de stam is wit/heeeeeel erg licht bruin... dat hebben esdoorn's toch niet? De stam lijkt op een struik die we ergens anders hebben staan, en t blad dus op een nog onbekende esdoorn soort... Zou t een zaadje kunnen zijn die raar is gaan doen?

Geplaatst:
  • Auteur

1149.jpg

vijg - Ficus carica

Die stam kleur lijkt er ook ernstig op... Groeit een vijg snel? Deze groeit namelijk als een gek, blijf hem maar bijknippen..

Wel top als het een vijg zou zijn, geen idee hoe hij daar komt maar ok.

Zal binnenkort nog wel een foto maken van het totale ding, stam is denk 1 meter hoog ongeveer

Geplaatst:
  • Auteur

Nou, ik denk dat je wel gelijk hebt hoor. De stam en het blad, komt zo erg overeen! Alleen dan vraag ik me af, hoe kan ik de bloei stimuleren? vind nergens knopjes.

Hier nog wat foto's. Die lichte stam, dat is t ding waar we overspreken, inclusief uitlopers is hij denk 2meter hoog. Hij is altijd gesnoeid, nooooit takken gemaakt. Zo doe ik altijd met dingen die ik niet ken en in de weg staan, niet er uitscheppen maar gewoon 100% kaal snoeien. Wie weet is t nog iets handigs later, zoals in dit geval nu....

2hn175515291371414104.jpg

r9ptsg96721371414105.jpg

Op google zeggen ze dat vijgen snel groeien, graag op een beschutte plek staan en geen natte voeten hebben... Die 3 dingen komen weer over een met de situatie hier! Hij staat volop tussen andere planten, erg beschut dus.

Zal sowieso stoppen met snoeien... hopen dat er volgend jaar knoppen inkomen!

Geplaatst:
  • Auteur

En waarom?

K ga hem denk wel behandelen als een vijg , als niemand een andere suggestie heeft. En dan zie ik maar of er volgend jaar vijgjes aankomen of niet.

Geplaatst:

Heb je meer details foto`s?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ga nog wat proberen, maar is erg lastig omdat hij tussen veel struiken staat... Het word dus snel onduidelijk.

Geplaatst:

Volgens mij ook geen vijg.

Blad van de vijg is lichter en meer ingesneden meer de vorm van een hand.

Ik denk ook aan iets van een esdoorn.

Geplaatst:

Zeker weten een veldesdoorn. Jammer dat je zo ver weg woont, anders kon je onze heg komen bekijken, dat is een veldesdoorn (nou ja, een heel stel naast elkaar).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.