mkleinman Geplaatst: 14 januari 2017 Geplaatst: 14 januari 2017 Is er iemand die nog onderstammen (over) heeft voor perenbomen. Ik besef me dat ik te laat ben met de grote inkoopsaktie maar is er iemand die toevallig er nog een aantal over heeft? ( Voor opkweken laagstam perenbomen ). Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
weknow Geplaatst: 14 januari 2017 Geplaatst: 14 januari 2017 Hier* kun je ze kopen pers stuk of kleine aantallen. In ieder geval Kwee-A en ze zeggen dat ze evt. ook kwee-C kunnen leveren. (Maar zelf nog geen antwoord gehad op vraag wat 10x kwee-C kost...heb kwee-A, kwee Eline en kwee Adams nog staan hier, maar niet voldoende om uit te delen helaas). * http://www.aatreeshop.nl/index.php?item=&action=page&group_id=10000035&lang=nl Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Roland Geplaatst: 14 januari 2017 Geplaatst: 14 januari 2017 Hier is de Kwee Eline verkrijgbaar tot april. Je moet ze wel op locatie ophalen. groei kwee eline komt overeen met kwee c. Kwee eline is beter bestand tegen vorst.over onverenigbaarheid met kwee eline heb ik nog niet veel kunnen vinden. http://www.boomkwekerijroelofs.nl/contact Quote
Yuras Geplaatst: 14 januari 2017 Geplaatst: 14 januari 2017 Laagstam boom (peren, appels, pruimen .... noem erop) hoef niet perse zwak groeiende onderstam hebben. Laagstam betekend, dat vertakking begint op de hoogte 50-70cm. Halfstam - 110-130cm en hoogstam vanaf 170cm. Laagstam boompje kan wel tot 5 of meer meter hoogte bereiken, hoogstam is wel mogelijk op 3m hoogte houden.....Kwee C is zwak groeiende onderstam, die als nadeel heeft lage winterhardheid en slechte verenigbaarheid met meeste peren rassen. Kwee Elin (zoveel ik weet) is iets verbeterde versie van kwee C, met grotere groeikracht en betere verenigbaarheid met peren. Bij de Batterijen kwekerij enten ze vaak op zaailing, als groeikracht van het ras niet te sterk is, en zulke bomen kunnen wel tot 3m hoog gehouden worden, door middel van snoeien. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.