Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo ik ben net begonnen met het zaaien van mn eerste zaadjes ooit dus hen wat simpele vraagjes.

Hoe vaak moet ik er bij met de plantenspuit? Heb nu een week geleden voor t eerst wat gezaaid.

Sla andijvie broccoli komen al boven,

Tomaat en prei nog niks geen beweging te zien. Duurt dat langer meestal om te ontkiemen? Ze staan in de vensterbank achter het mooie zonnetje. Sla en andijvie broccoli zijn zo'n 2 cm. Moeten ze nu al in groter potje? Of nog even wachten. .

Alvast enorm bedankt!

Groetjes hester

Je kan op internet van alles vinden natuurlijk. Wil je toch van ons forum gebruik maken, hebben we hier een zoekfunctie ( rechtsboven, in ieder geval op de pc, mobiel is soms wat anders ).

Ons forum werkt een beetje zĂł, dat elke teelt wel zijn eigen topics heeft. Iedereen heeft natuurlijk ooit met zulke vragen gezeten, waar jij nu tegenaan loopt. Sla kiemt makkelijk binnen en wil daarna best koel bijvoorbeeld. Tomaten hebben echt warmte nodig om te kiemen ( binnen een dag of 5 - 6 ) en daarna minder warm, maar nog steeds relatief warm. Prei wil het weer anders.

Elke teelt is weer nét even wat verschillend van een andere teelt, en sommige teelten gaan heel makkelijk en andere weer wat lastiger.

Dus vandaar dat ons forum dat groepeert. Via de zoekfunctie kom je echt een heel eind. Ga eens het een en ander zoeken. Tig topics over van alles; de meest gangbare teelten hebben hun eigen topics en daar lees je alle tips en trucs en ervaringen.

Hoe je zaailingen er nĂş uitzien ? 2 cm voor sla lijkt mij een beetje lang. Maar een foto helpt vanzelfsprekend. Er is ook een topic hoe je hier een foto plaatst, mocht je dat lastig lijken.

Maar er is óók een topic over lange zaailingen

• Author

Dank jullie wel!

Ik zal me eens gaan inlezen in van alles. Heb al door dat ik de meest gemaakte fout al maak na een week zaadjes zaaien, en dat is ongeduld!

Bedankt voor jullie info.