Marloes79 Geplaatst: 4 juni 2017 Geplaatst: 4 juni 2017 Onze appelboom die sinds 2 jaar in onze tuin staat heeft dit jaar rond een aantal bladeren deze web-achtige structuren vol zware bolletjes. Ik heb al wat zitten googelen, maar kom er niet uit. Is dit nou spint, of appelbladroller of toch iets anders? En vooral wat moet ik er tegen doen? De appelboom geeft dit jaar in tegenstelling tot vorige jaar ook veel minder appels. Maar ik dacht dat het misschien een soort rustjaar was omdat hij vorig jaar echt enorm veel gaf........nu ik echter dit zie vrees ik dat dat de oorzaak is. Quote
harms1 Geplaatst: 4 juni 2017 Geplaatst: 4 juni 2017 Zo goed als 100 procent zeker dat dit spint is, Marloes!Je zou knoflook bij je appelboom kunnen aanplanten, daarna flink water geven ('s morgens)http://huis-en-tuin.infonu.nl/tuin/83200-luis-en-spint-bestrijden-op-ecologische-wijze.html Quote
Bit Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 Ja, wat ik zie is een ( oud ? ) nest van rupsen van de Spinselmot. Moet je even kijken of je meer zulke plekken hebt in je boompje of boom en of je een cluster rupsen ziet.Spint is een Mijt-aantasting en maken toch niet zulke nesten met een hele hoop rupsen-poepjes, wat ik hier zie. Maar kan er naast zitten hoor. Het spinsel van mijten is meestal veel 'schoner' . Wat je er aan kunt doen : wegplukken, clusters rupsen op het terras gooien voor de vogels. Quote
Paul Erik Geplaatst: 7 juni 2023 Geplaatst: 7 juni 2023 Ik heb de spint opgezogen met onze huis stofzuiger,even een paar week wachten tot dat de spint web 4x4 cm is,nieuwe stofzuiger zak in de stofzuiger en dan met de lange steel de spint web met dore blaadjes opzuigen,na een week weer herhalen,stofzuigzak daarna weggooien. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.