Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

In West Vlaanderen kampen ze met een groot probleem, ze mogen niet meer begieten met water uit het ijzerbekken. Doen ze het toch lopen ze kans op 1600 e boete en hun landbouwvoertuigen ingetrokken.

Als je smorgens kijkt is er wel veel mist en dauwdruppels enzo, Hiernaar wil ik kijken in dit topic.

Ik heb ooit eens een filmpje gezien op discovery of gelijkaardig waar ze deze opvangen in Afrika. Als het daar kan, kan het hier ook

Ik was aan het denken om schaduwdoek op te hangen, deze een 10cm boven de grond en er een goot onder.

Heeft anders iemand ervaring hiermee?

Of ideeën voor andere alternatieve watervoorziening? Geen ordinair kraan sloot regen of putwater dus.

Edit: http://karavaan.be/karavaan-magazine/detail/wolkenmelkers-en-mistvangers

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/kever-is-inspiratie-voor-belgische-uitvinding-die-water-uit-lucht-haalt~a09efdce/

Deze laatste is misschien wel handig om over de inlaat van je regenton te zetten; opvangen wat er verdampt met deze hitte

aangepast door Gast
Geplaatst:

Wat verdampt daar dan exact?

Cactussen drinken op die manier ook, stekels vangen dauw

4d38d56e4664937aefe697c949471c85.jpg

Mist in de verte

Deze foto is na een kleine regenbui, savonds wanneer het ook lekker warm geweest is.. alle beetjes helpen

Geplaatst:

Dauwdruppels heb ik al een tijdje niet meer gezien hoor en ik ben elke dag vroeg buiten.

De lucht is ook heel droog nu, Bazin haar was was op een uur tijd droog.

Het temperatuurverschil dag / nacht is in Afrika ook veel groter dan hier en daardoor meer condensatie. Maar het kan wel lukken.

Wie niet waagt niet wint hé.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst: (aangepast)

Als je voelt aan het blad hier is soms smorgens alles toch nat..

Vorige week had ik de vroege shift

aangepast door Gast
Geplaatst:

Dit topic was ook niet bedoeld om het af te breken dergelijk net kan ook zijwaartse regen vangen en zorgen voor opbrengst.. handig als het maar 5 min zou regenen en je regenton maar een kletske water extra zou krijgen. Het verdampende water op hete stenen bv zou je dan ook nog eens kunnen opvangen

Geplaatst:

Was zeker niet mijn bedoeling om het topic af te breken hoor.

Ik heb eens naar uw profiel gekeken en in Limburg is er de laatste tijd veel meer regen gevallen dan de 4mm die wij gehad hebben.

Ook in de Ardennen heeft het veel meer geregend en zelfs gehageld. Daar is de grond dan ook vochtiger dan hier. Daardoor is de lucht ook vochtiger en kunt ge wel dauw krijgen.

Ben benieuwd naar verder nieuws van u.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Sinds de storm is hier thans geen regen meer gevallen, zeker 2 weken.. wel verwacht maar niks gevallen

Onweer is soms zeer lokaal

Wat er toen gevallen is, was zeker niet genoeg

Geplaatst:

Ik zag laatst ook iets over groente verbouwen in de woestijn, waar ze een soort trechter boven een kas hadden. Dat leverde toch leuk wat water op. Zal eens kijken of ik het nog kan vinden.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Leuk pipi, ben nu ook op zoiets dergelijks gekomen wat echt wel schijnt te werken

7ac7698e1d5eb27b46405aa7eb909434.jpg

https://www.extremesurvival.nl/technieken-bij-survival/water-tijdens-survival-en-bushcraft

Er staat dat je ook bladeren kan leggen in een geïmproviseerde gesloten tent en op de manier met een steentje water kan opvangen.. alles wat vocht kan verliezen dus komen mijn tomatenbladeren ook nog van pas

Interessant!

(Ik kwam hier op door een mail van velt over javel,onkruid en kraantjeswater, hersenkriebels niet op letten )

De beker wil ik dus vervangen door een pijp naar een IBC en het vuur door de zon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...