Glenn1ap Geplaatst: 20 juni 2017 Geplaatst: 20 juni 2017 (aangepast) In West Vlaanderen kampen ze met een groot probleem, ze mogen niet meer begieten met water uit het ijzerbekken. Doen ze het toch lopen ze kans op 1600 e boete en hun landbouwvoertuigen ingetrokken. Als je smorgens kijkt is er wel veel mist en dauwdruppels enzo, Hiernaar wil ik kijken in dit topic.Ik heb ooit eens een filmpje gezien op discovery of gelijkaardig waar ze deze opvangen in Afrika. Als het daar kan, kan het hier ook Ik was aan het denken om schaduwdoek op te hangen, deze een 10cm boven de grond en er een goot onder. Heeft anders iemand ervaring hiermee?Of ideeën voor andere alternatieve watervoorziening? Geen ordinair kraan sloot regen of putwater dus. Edit: http://karavaan.be/karavaan-magazine/detail/wolkenmelkers-en-mistvangers https://m.hln.be/nieuws/binnenland/kever-is-inspiratie-voor-belgische-uitvinding-die-water-uit-lucht-haalt~a09efdce/Deze laatste is misschien wel handig om over de inlaat van je regenton te zetten; opvangen wat er verdampt met deze hitte 20 juni 2017 aangepast door Gast Quote
0xygen Geplaatst: 20 juni 2017 Geplaatst: 20 juni 2017 Vraag me af of dat gaat werken, in Afrika is het natuurlijk veel warmer en daardoor krijg je ook veel meer verdamping ? Quote
Glenn1ap Geplaatst: 20 juni 2017 Auteur Geplaatst: 20 juni 2017 Wat verdampt daar dan exact?Cactussen drinken op die manier ook, stekels vangen dauwMist in de verte Deze foto is na een kleine regenbui, savonds wanneer het ook lekker warm geweest is.. alle beetjes helpen Quote
aalterse-willy Geplaatst: 20 juni 2017 Geplaatst: 20 juni 2017 Dauwdruppels heb ik al een tijdje niet meer gezien hoor en ik ben elke dag vroeg buiten. De lucht is ook heel droog nu, Bazin haar was was op een uur tijd droog. Het temperatuurverschil dag / nacht is in Afrika ook veel groter dan hier en daardoor meer condensatie. Maar het kan wel lukken. Wie niet waagt niet wint hé. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
0xygen Geplaatst: 20 juni 2017 Geplaatst: 20 juni 2017 Inderdaad, daar in de sahara kan een verschil van 50 graden zo er zijn. Overdag 30 graden in de nacht -20 Quote
Glenn1ap Geplaatst: 20 juni 2017 Auteur Geplaatst: 20 juni 2017 (aangepast) Als je voelt aan het blad hier is soms smorgens alles toch nat.. Vorige week had ik de vroege shift 20 juni 2017 aangepast door Gast Quote
Glenn1ap Geplaatst: 20 juni 2017 Auteur Geplaatst: 20 juni 2017 Dit topic was ook niet bedoeld om het af te breken dergelijk net kan ook zijwaartse regen vangen en zorgen voor opbrengst.. handig als het maar 5 min zou regenen en je regenton maar een kletske water extra zou krijgen. Het verdampende water op hete stenen bv zou je dan ook nog eens kunnen opvangen Quote
aalterse-willy Geplaatst: 20 juni 2017 Geplaatst: 20 juni 2017 Was zeker niet mijn bedoeling om het topic af te breken hoor. Ik heb eens naar uw profiel gekeken en in Limburg is er de laatste tijd veel meer regen gevallen dan de 4mm die wij gehad hebben. Ook in de Ardennen heeft het veel meer geregend en zelfs gehageld. Daar is de grond dan ook vochtiger dan hier. Daardoor is de lucht ook vochtiger en kunt ge wel dauw krijgen. Ben benieuwd naar verder nieuws van u. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Glenn1ap Geplaatst: 20 juni 2017 Auteur Geplaatst: 20 juni 2017 Sinds de storm is hier thans geen regen meer gevallen, zeker 2 weken.. wel verwacht maar niks gevallenOnweer is soms zeer lokaal Wat er toen gevallen is, was zeker niet genoeg Quote
Glenn1ap Geplaatst: 22 juni 2017 Auteur Geplaatst: 22 juni 2017 We hebben het onweer ook weer gehad..#5druppels Quote
pippi Geplaatst: 22 juni 2017 Geplaatst: 22 juni 2017 Ik zag laatst ook iets over groente verbouwen in de woestijn, waar ze een soort trechter boven een kas hadden. Dat leverde toch leuk wat water op. Zal eens kijken of ik het nog kan vinden. Quote
Glenn1ap Geplaatst: 7 juli 2017 Auteur Geplaatst: 7 juli 2017 Leuk pipi, ben nu ook op zoiets dergelijks gekomen wat echt wel schijnt te werken https://www.extremesurvival.nl/technieken-bij-survival/water-tijdens-survival-en-bushcraft Er staat dat je ook bladeren kan leggen in een geïmproviseerde gesloten tent en op de manier met een steentje water kan opvangen.. alles wat vocht kan verliezen dus komen mijn tomatenbladeren ook nog van pas Interessant! (Ik kwam hier op door een mail van velt over javel,onkruid en kraantjeswater, hersenkriebels niet op letten ) De beker wil ik dus vervangen door een pijp naar een IBC en het vuur door de zon Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.