Marvin Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 Mijn excuses als het ergens op het forum staat. Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar het niet kunnen vinden. Ik ben van plan zaden te gaan kopen bij intratuin vandaag. Graag zou ik willen weten waar ik op moet letten en welke betekenis de letters hebben op de zaden. Uiteraard hou ik me aan de zaai kalender maar meer als dat weet ik niet. Quote
Bit Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 Misschien een beetje een lullige reactie van mij, maar je bedoelt de letters van de maanden ? Op de zaad-zakjes ?Dat zijn dus de letters van de maanden van zaaien. Binnen / buiten / in de volle grond ter plekke etc.Soort van 'zaaikalender' in mini formaat dus. De lettercodes A / B / C etc, zijn prijscategorieen Quote
Marvin Geplaatst: 24 juli 2017 Auteur Geplaatst: 24 juli 2017 Oeps, ik voel me nu wel heel dom Ik heb gister wat zaden gekocht bij intratuin en schrok eerlijk gezegd van de prijs. Hoe kan het dat in menig webshop de zaden zoveel goedkoper zijn? En waaraan kan ik zien dat het één of meerjarige planten zijn? Quote
Bit Geplaatst: 24 juli 2017 Geplaatst: 24 juli 2017 Bij de Intratuin zit er een grote winkel omheen waar je ook nog Boeddha beelden, beertjes en fontijntjes kunt kopen en koffie met gebak Eenjarig / meerjarig zou op het zakje horen te staan. Veel planten zijn op zich meerjarig maar voor teelt in de moestuin vaak eenjarig gebruikt. Bv worteltjes kun je zaaien en dat jaar oogsten. Oogst je niet en laat je het staan, schiet het het 2e jaar in bloei. Andijvie kun je in voorjaar zaaien en niet oogsten, gaat dan ook dat jaar al bloeien of anders het jaar er op.Per soort kun je het best apart opzoeken wat het is en doet en wil. Hier op het forum kun je de zoekfunctie gebruiken voor tips en ervaringen van die teelt per soort. Je kunt ook gewoon googlen. Alles is te googlen Best veel is ook nú nog zaaibaar hoor, voor gebruik later in het seizoen, of zelfs de winter door te oogsten. Per soort uitzoeken. Voor een aantal dingen ben je nu ook al wel te laat ja. Soms zijn er van dingen speciale voorjaarsrassen, maar ook weer herfstrassen. Verschilt allemaal per teelt. Best per teelt uitzoeken. Alles in 1x willen weten is echt niet te doen en algemeen geldende regels zijn er maar weinig. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.