aalterse-willy Geplaatst: 25 juli 2017 Geplaatst: 25 juli 2017 Dit is een erg overlevend kruid en blijkbaar niet goed weg te krijgen. Wie er een middel voor kent mag er patent op nemen als ik dit artikel helemaal mag geloven. Dat van die afbakening is wel waar want die staat hier langs de N44 ook. http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170724_02985926 Straks probeer ik er een foto bij te plaatsen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Glenn1ap Geplaatst: 25 juli 2017 Geplaatst: 25 juli 2017 (aangepast) Bij de buren staat het vol en hier dus ook. Voor de rest wel een leuk jungle kruid, goed materiaal voor gier en bijenhotelletjes Eigenlijk redelijk goed weg te krijgen maarja duur en regelmatig nazicht is nodig..Eerst de bovenlaag zeven, alle bovenliggende pollen eruit halen, goed laten drogen, wekelijks keren zodat goed al het vocht eruit gaat. Verbranden voor energie is ook mogelijk. De bewerkte grond enkeke jaren afdekken met een goed zeil tegen de diepere scheuten. En snelgroeiend bos aanplanten zou ook werken (zoals betula). 25 juli 2017 aangepast door Gast Quote
Bit Geplaatst: 25 juli 2017 Geplaatst: 25 juli 2017 Zie ook dit topic : tips-gevraagd-bij-japanse-duizendknoop-bestrijding-t21227.html en nog een aantal topics over dit onkruid. Quote
Demier Geplaatst: 25 juli 2017 Geplaatst: 25 juli 2017 Toevallig las ik hierover juist 10 minuten geleden het verhaal in de krant hierover.Dit spul kan je tot heden niet onder control houden, wortels gaan meer dan 3 meter diep en vergif hiertegen bestaat er niet.Enigste manier is om alle kleine deeltjes van de plant weg te halen, want het groeit weer tot een struik.Zelfs jarenlang afdekken met zeil heeft geen nut, zeil weg, plant terug.gr Mat Quote
Glenn1ap Geplaatst: 25 juli 2017 Geplaatst: 25 juli 2017 Hier heeft het geholpen op de plekken waar ik het weg wou. Heb er een vijvertje / moeras van gemaakt die er 2 jaar gelegen heeft Edit: wortelfolie heeft geen enkel nut Quote
aalterse-willy Geplaatst: 25 juli 2017 Auteur Geplaatst: 25 juli 2017 Een veldje Japans knoopskruid dat bouwgrond is. Zo bestrijd het Vlaams Gewest het Japans knoopskruid. Een koordeke errond en het is in orde! Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Skadril Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 Volgens sommige bronnen (o.a. Ugent) zijn de holle stengels van Japanse duizendknoop geen goed onderkomen voor solitaire bijen omdat ze een schadelijke stof bevatten. Zie ook: http://www.blijebijen.be/nestgelegenheidsolitairebijen/ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.