Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hey ik heb ngo nooit tomaten gezet en de bladeren hingen tot gisteren allemaal op de natte grond maar nu heb ik die afgedaan maar ik weet niet als dit de tomatenplaag is :

deze foto's is van een plant van in de serre

IMG205397521502614993.JPGIMG205412371502615101.JPG

en deze van 4 planten die buiten staan zonder afdak in de regen

IMG205258541502615184.JPGIMG205114911502615211.JPG

IMG205084751502615245.JPG

is dit tomatenplaag of iets anders ?

Geplaatst:

In het grote Phytophthora topic kun je foto's zien van aangetast blad mét Phyto. Zo kun je die vergelijken met jouw aantastingen.

Ook kun je daar vinden hoe je kunt testen of het Phyto is.

Dus zoeken op Phytophthora of Aardappelziekte...

Sommige bruine plekjes op jouw foto's (de laatste twee) doen mij er zeker wel aan denken... goed in de gaten houden...

Geplaatst:

Ik durf het zo niet te zeggen.

Wat men wel aanraadt als test is een aangetast blaadje afknippen en op een vochtig doekje of zo leggen bij een graad of 18. Onder die omstandigheden breidt Phytophtora zich snel uit. Binnen een dagdeel zou je een soort van witte pluis rondom het oorspronkelijke vlekje moeten zien.

Maar zeker wat later in het seizoen krijg je makkelijk allerhande vlekjes op bladeren.

Je zou, als je echt Phytophtora vermoed, al volgroeide tomaten er af kunnen halen en binnen kunnen laten afrijpen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...