speets Geplaatst: 31 augustus 2017 Geplaatst: 31 augustus 2017 In plaats van de bestelde zaden van een dwergwaterlelie kreeg ik deze knikkers, in een zakje waar 'Lotus' op stond Nu vind ik dat ook wel leuk, maar ik ben bang dat deze grote zaden van een reuzensoort zijn... Heeft iemand een idee wat hier uit komt? Waterlelie? Lotus? Groot? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
iwan500 Geplaatst: 29 december 2017 Geplaatst: 29 december 2017 Ik Denk dat het lotuszaden zijn maar om zeker te weten wat het is.Moet ik zien waar je ze gekocht hebt. Quote
Rick Steendam Geplaatst: 28 januari 2018 Geplaatst: 28 januari 2018 de wetenschapelijke naam van een waterlelie is Nymphaea als je dat naar de engelse volksnaam vertaalt is dit lotus dus dat zijn warschijnlijk gewoon de zaden die je besteld hebt Quote
speets Geplaatst: 28 januari 2018 Auteur Geplaatst: 28 januari 2018 Verwarrend! Ik dacht dat de Latijnse naam van de lotus Nelumbo nucifera was. Maar ik zie nu inderdaad ook Nymphaea. Nou ja, hij is ontkiemd en we zullen zien wat er uit komt Sowieso prachtig om te zien hoe zo'n keiharde knikker - als hij eenmaal uit zijn schulp is gekropen - razendsnel transformeert tot een bundel ranke bladeren Deze foto is van 3 dagen geleden, maar intussen komt hij al boven het wateroppervlak uit en is er een tweede blad in aantocht. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.