William Jellesma Geplaatst: 7 november 2017 Geplaatst: 7 november 2017 Ik heb nog een groot aantal pompoenen op mijn tuin liggen/hangen, kunnen deze tegen een beetje vorst want ze zijn nog niet rijp. Althans, de stelen zijn nog niet verkurkt. Rijpen pompoenen ook nog door nadat ze geplukt zijn? Veel pompoenen hebben ook nog niet de kleur die ze uiteindelijk krijgen. Veel vragen ik weet het, maar dit is het eerste jaar dat ze eindelijk een beetje zin hadden om te groeien. Alvast dank. Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be
DennisUtrecht Geplaatst: 8 november 2017 Geplaatst: 8 november 2017 goeie vraag! ik weet het antwoord niet. Ik heb nog pompoenen in mijn kas liggen te drogen, hopelijk worden ze niet snot nu de vorster lichtelijk overheen is geweest. Quote
TomP Geplaatst: 9 november 2017 Geplaatst: 9 november 2017 Vorig jaar ongeveer de helft van mijn oogst verloren door de eerste vorst...Er waren er meer dan genoeg geoogst maar toch spijt gehad. Had een 20 tal pompoenen (vooral Waltham Butternut en nog enkele uchiki kuri) laten hangen omdat ze niet volledig afrijdt waren.Al deze pompoenen vertoonden enkele dagen nadien vlekken en al vlug waren ze volledig verloren, begonnen te rotten. Butternut en Uchiki rijpen normaal gezien ook makkelijk binnen na dus heb mezelf redelijk vervloekt. Toch blij dat ik dit jaar opteerde om alles binnen te halen voor de eerste vorst, vroor hier - 2,5 dus telt als eerste prik.In de serre daalde het tot - 1,7, de laatste tomaten en komkommers zullen dus verloren zijn vrees ik. Ik hoop dat jullie meer geluk hebben. Quote
William Jellesma Geplaatst: 9 november 2017 Auteur Geplaatst: 9 november 2017 Bedankt Tom, ik heb ze allemaal eraf gehaald en in de schuur gelegd. Toch hebben ze twee nachten vorst gehad. Ik ben benieuwd. Tbc Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.