Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Worteltjes en erwtjes

Featured Replies

Geplaatst:

Het klassieke gerecht, gestoofde worteltjes met erwtjes en ajuin maak ik op volgende manier klaar:

In kommetjes met één soeplepel water portie erwtjes (diepgevroren ev.) en portie gesneden worteltjes (diepgevroren ev.). Bordje erop leggen en na elkaar 5 min in microgolfoven op volle kracht. Gelijktijdig de gesneden uitjes aanbruinen in wat boter of margarine, perper en zout erop en ev. wat kippebouillon erbij voegen. De worteltjes en erwtjes toevoegen, twee minuten laten doorstoven en opdienen.

Op deze manier krijg je frisse groenten met heldere kleuren smaak tegenover de dikwijls kapotgekookte erwtjes en worteltjes als alles samen in de kookpot staat te pruttelen...

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ik vraag me af of t vers lekkerder is. Ik vind zo'n pot met wortels/erwten vreselijk smerig. Die smaken die trekken in de andere groenten. Vind dat niet te eten. Misschien is dit dan een beter initiatief.

Good things come in small packages

Geplaatst:
  • Auteur

Helly, conserven zijn niet te vergelijken met verse groenten. De werkwijze hier gaat nog iets verder dan gewoon "stoven" : zeer kort garen, kleur behouden en zeer kort stoven. Verser en kleurrijker kan niet

Geplaatst:

Echt lekker verse wortelen en erwtjes. Het werken met de microgolven is alleen niet zo aan mij besteedt.

Geplaatst:
  • Auteur

"ev." staat voor eventueel wat wil zeggen dat het ook kan. Vers groenten zijn uiteraard top !

Geplaatst:

Nee uit pot is inderdaad heel anders dan vers hoor! Wortels uit pot smaken niet echt naar wortels. Vieze bijsmaak eraan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.