Guillaume Geplaatst: 6 mei 2018 Geplaatst: 6 mei 2018 Begin april heb ik een druivenplant van het ras 'Himrod' aangeplant. Bedoeling is om deze te laten geleiden langs het tuinhuis, zodoende er in de toekomst neerhangende trossen hangen. Meerdere gesteltakken zijn hier niet nodig veronderstel ik. Mijn vraag is hoe ik de eerste jaren nu precies te werk ga? Is een lichte zomersnoei nu al nodig en hoe ziet de wintersnoei eruit de eerste jaren? https://ibb.co/eF61tn[/url] Quote
Bertus Geplaatst: 6 mei 2018 Geplaatst: 6 mei 2018 Welkom op het forum Guillaume,Wellicht dat je denkt .... nog geen enkele reactie? Je vraag betreft het leiden, gesteltakken, zomer- en wintersnoei van druiven ..... dus een antwoord is niet even te geven. Op dit forum zijn al heel veel topics gewijd aan het telen en leiden van druiven.Tik boven in het zoekvenster maar b.v. eens "druiven leiden" en zoek eens wat tussen de resultaten.Als je dan een wat meer gerichte vraag .... je bent welkom. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.