janarjen1985 Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Hallo allemaal, Afgelopen herfst heb ik een bij een vierkante pergola (hoogte 2,5 meter) 2 kiwibessen geplaatst. Nu heb ik erover gelezen dat je de hoofdtak in een zo recht mogelijke lijn naar boven laat gaan, en zodra hij de gewenste hoogte heeft bereikt zou je hem moeten toppen zodat hij dan weer uitloopt. De bedoeling is om hem op dit punt 2 kanten op te leiden, en in volgende jaren dan over hier haaks op gespannen draden te laten groeien. Inmiddels groeien de planten hard en hebben ze de bovenkant bereikt en heb ik van de top van de plant zo'n 10 cm gesnoeid.Er volgen alleen geen uitlopers nu, de kiwibes blijft gewoon doorgroeien vanuit dezelfde stengel.Is het misschien het verkeerde seizoen of heeft iemand een andere uitleg voor dit "probleem"? Alvast bedankt! mvgr Jan-Arjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted June 16, 2018 Share Posted June 16, 2018 Blijkbaar één uitloper aan de top? Gewoon weer kop eraf halen.Gaat op 'n gegeven moment (na 21 juni komt nog groeispurtje) toch zijscheuten maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts