Geplaatst: 16 juli 20187 j Ik ben totaal niet bekend met meeldauw, nooit gehad.Nu heb ik pompoen en kalebassen in de achtertuin en is de staat van de bladeren het gevolg van de meeldauw? Hij krijgt wel water
Geplaatst: 16 juli 20187 j tsja: nu al meeldauw, is wel een beetje vroeg, échte of valse meeldauw? sproeien met melk, nabicarbonaat of heermoesthee helpt n beetje, kost niet veel
Geplaatst: 17 juli 20187 j Dat is inderdaad vroeg. Geef je water op de bladeren of eronder bij de stam? Indien het eerste, dan kun je dat beter niet meer doen. En daarnaast de melkoplossing sproeien, dat helpt ook wel wat. Succes!
Geplaatst: 17 juli 20187 j Auteur Morgen ga ik melk sproeien. Omdat ik dit niet ken, nooit heb gehad en net toevallig nu in de achtertuin heb, wist ik niet wat ik moest doen. Ik gooi eigenlijk de emmers water over de planten heen. De emmers met water is het water wat ik opvang na handen wassen en dergelijke.Nu maar onder de plant gooien ipv erop.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.