Thessa Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 ik probeer rozenbortel jam te maken, maar wat een werk al die pitjes er uit halen, ik las ook dat de complete rozenbortel gekookt gezeeft kan worden en van die overgebleven moes de jam maken, maar dan heb je zo veel rest afval....wie heeft er ervaring mee ?(ontsappen klukt niet, geeft na genoeg geen sap af ) Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
hansm Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Als je kookt en dit kooksel door een fijne zeef haalt valt rest afval reuze mee blijft bijna niks over, ja de pitjes dat is net wat je wilt.Je kunt ook door een neteldoek halen en uitpersen dan krijg je gelei. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Bij de aldi zag ik weer de passeerzeef liggen die ik daar ooit heb gekocht. Die gebruik ik nu vooral voor die rottige pitjes in de bramen. Het is even een heel gedraai met die zeef, maar je hebt dan wel pit-loze fruitprut voor bijv. jam. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Thessa Geplaatst: 22 juli 2011 Auteur Geplaatst: 22 juli 2011 ik heb z'n zeef maar het lijkt wel niet te werken.....zo veel gedraai en zo weinig prut wat ie er door drukt....wat doe ik fout ?? Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 hm.. ik heb dat ook nog nooit met rozenbottels gedaan. Had je ze al wel stuk gekookt? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Thessa Geplaatst: 22 juli 2011 Auteur Geplaatst: 22 juli 2011 de rozenbortels staan klaar in de pan, wilde eerst weten welke manier van ontpitten snelste is en het meeste opbrengt heeft, de zeef geprobeerd met kersen maar dat lukte echt niet, en met bessen vondt ik het ook een gepriek voor maar een beetje vruchtvlees zonder pitjes..... heb niet veel ervaring met die zeven, ik denk dat ik iets verkeerd doe....maar wat ?ik zal zo even een klein beetje koken en proberen maak ik ook even wat foto's misschien zien jullie wat er mislukt.... Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 De pit van kersen is te groot voor die zeef denk ik... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Thessa Geplaatst: 22 juli 2011 Auteur Geplaatst: 22 juli 2011 help hoe voeg je foto's toe ?? het is veranderd.... Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Onder het tekst-invoer-scherm staat een heel klein knopje 'afbeelding invoegen'. Dan scroll je een eind naar beneden, en kan je foto's toevoegen met de 'add files' knop. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Thessa Geplaatst: 22 juli 2011 Auteur Geplaatst: 22 juli 2011 de beloofde foto's ! ehhh dus niet...nou ik kan dus geen foto plaatsen.....ik kan de ad foto ( gevonden onder aan ) wel gebruiken maar na de foto aan geklikt te hebben staat ie nergens.... uploden blijft ook grijs.... Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 En gewoon een link naar de foto (op tinypic of wat dan ook) ? Op de 'ouderwetse' manier? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Thessa Geplaatst: 22 juli 2011 Auteur Geplaatst: 22 juli 2011 de ouderwetse foto toevoegen manier is niet meer....is het bij jou dan nog steeds het zelfde ? ik krijg iets heel anders als ik foto toevoegen druk....ik kan wel in mijn documenten komen van uit add fils maar dan doet ie er niets mee als ik een foto selecteer.....??? Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
jasmin Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Als je een directe link hebt naar je foto, kopieer je je link, en zet er de code omheen. Dat is de enige methode die ik ken. Dat toevoeg verhaal zegt mijn verder niks, hoeft niet, want dit werkt ook prima. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Thessa Geplaatst: 22 juli 2011 Auteur Geplaatst: 22 juli 2011 eindelijk gelukt !! ( wel per stuk moeten verkleinen wat een werk...) maar hier de foto's van vanmiddag; maar uiteindelijk heel veel werk voor iets wat ik niet lekker vindt....van de ongeveer 5 liter vruchten, 1,5 kilo overgehouden = 7 potjes....die ik weer leeg ga gieten als de bramen verwerkt kunnen worden om mix van de maken ! zo blijven we bezig ! Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Thessa Geplaatst: 22 juli 2011 Auteur Geplaatst: 22 juli 2011 aaarrrgggrrrr nu weer halve foto en een link ??? ben er nu even klaar mee, wat een gerotzooi met die foto's..... Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Frank Houweling Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 http://www.imgdumper.nl/ uploaden (rechtsboven) en dan het stukje kopieren uit "UBB image met link:" en dat hier in een post plakken. Voorbeeld: Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.