Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik probeer rozenbortel jam te maken, maar wat een werk al die pitjes er uit halen, ik las ook dat de complete rozenbortel gekookt gezeeft kan worden en van die overgebleven moes de jam maken, maar dan heb je zo veel rest afval....wie heeft er ervaring mee ?

(ontsappen klukt niet, geeft na genoeg geen sap af )

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Als je kookt en dit kooksel door een fijne zeef haalt valt rest afval reuze mee blijft bijna niks over,

ja de pitjes dat is net wat je wilt.

Je kunt ook door een neteldoek halen en uitpersen dan krijg je gelei.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

de rozenbortels staan klaar in de pan, wilde eerst weten welke manier van ontpitten snelste is en het meeste opbrengt heeft, de zeef geprobeerd met kersen maar dat lukte echt niet, en met bessen vondt ik het ook een gepriek voor maar een beetje vruchtvlees zonder pitjes..... heb niet veel ervaring met die zeven, ik denk dat ik iets verkeerd doe....maar wat ?

ik zal zo even een klein beetje koken en proberen maak ik ook even wat foto's misschien zien jullie wat er mislukt....

Geplaatst:

de beloofde foto's ! ehhh dus niet...nou ik kan dus geen foto plaatsen.....

ik kan de ad foto ( gevonden onder aan ) wel gebruiken maar na de foto aan geklikt te hebben staat ie nergens.... uploden blijft ook grijs....

Geplaatst:

de ouderwetse foto toevoegen manier is niet meer....is het bij jou dan nog steeds het zelfde ? ik krijg iets heel anders als ik foto toevoegen druk....ik kan wel in mijn documenten komen van uit add fils maar dan doet ie er niets mee als ik een foto selecteer.....???

Geplaatst:

eindelijk gelukt !! ( wel per stuk moeten verkleinen wat een werk...) maar hier de foto's van vanmiddag;

236_0525a32bf68567960061849fcd635e0b.jpg

236_7933c83d32c85028e5ad746d5665163b.jpg

maar uiteindelijk heel veel werk voor iets wat ik niet lekker vindt....

van de ongeveer 5 liter vruchten, 1,5 kilo overgehouden = 7 potjes....die ik weer leeg ga gieten als de bramen verwerkt kunnen worden om mix van de maken ! zo blijven we bezig !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...