Didi Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 Beste (moes)tuiniers, Sinds enkele weken heb ik een groeilamp gemaakt die boven een omgebouwde bloembak hangt.Ik heb tomaten gezaaid en die groeien idd als kool Mijn vraag is nu: hoe lang moeten de plantjes onder de lamp blijven staan?Kan ik ze vanaf een bepaald formaat van onder lamp halen: Komt de groei dan tot stilstand (en zal die laten verder zetten als er voldoende buitenlicht is?) of gaan ze dit niet overleven? De planten zijn nu een kleine 4 centimeter groot. Dank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koolrabi Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 Het is nog wat vroeg voor tomaten. Maar onder lampen met voldoende licht en een niet al te hoge temperatuur (18 graden bv.) kun je ze misschien nog even door laten groeien. Tweede helft maart/eind maart zet ik ze voor een raam. Maar strekken doen ze al gauw. Bij het verpotten kun je ze dieper zetten. Dat helpt soms nog even. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts