Geplaatst: Maandag om 07:262 d We zijn allebei nogal plantenliefhebbers dus ons huis is een echte jungle. Af en toe pech met nieuwe potgrond waardoor we opnieuw met rouwvliegjes zitten. Wat al elke keer gewerkt heeft, zijn de vangplaten in combinatie met koffiegruis en kaneel. Twee weken en de volledige plaag is weg. Je moet er wel de geur bijnemen. Heb zelf nogal een gevoelige neus en koffiegruis heeft echt de neiging muf te worden na een tijdje :-P. Maar het werkt ;-).
Geplaatst: Maandag om 08:212 d @Gitta in de oude magnetron doe ik ook, maar je moet je wel realiseren dat er dan geen leven in de potgrond meer over blijft. Ik maak op die manier van gebruikte potgrond weer zaaigrond, gezeefd en dan met wat zand erdoor. Als ik het weer als potgrond wil gebruiken doe ik er altijd wat voeding en wat nieuwe potgrond bij voor het bodemleven.Ps dit jaar niet aan toe gekomen. Gewoon potgrond gekocht en gemend met brekerzand. En veel vangplaatjes. Maandag om 08:242 d aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.