Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wisselteelt en winterharde planten


Gedlon

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

allereerst mijn excuses indien dit al beantwoord is, maar ik vond niet echt de goeie zoekterm om het terug te vinden via de zoekfunctie. Ik vroeg me namelijk af hoe je wisselteelt combineert met groenten die (lichte) vorst verdragen en die je dus pas in het nieuwe jaar oogst of laat in de winter zoals bijvoorbeeld winterprei of spruitjes/boerenkool etc.

Zaai je die in het vak waar dat jaar hun familie gestaan heeft, of schuif je die al eentje door.

Bv. Spruitjes, moeten die in het kolenvak of schuif je die al door naar het vak van de peultjes? Indien dit laatste OK is ben ik hier meer voorstander van omdat je dan iets makkelijker ingepland krijgt om toch wat langer van je eigen groenten te genieten Indien dit consequent gebeurt blijft ook alles maar 1 jaar staan, dus ik hoop dat dit kan.

 

bedankt voor de info/ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorschuiven ja. De nieuwe kool-achtigen komen in het nieuwe vak; schuiven dus op. Je kunt gerust de laatste oogst van je vorige kool-vak afwachten voordat die ruimte weer vrij komt voor de volgende teelt. Ben je het wachten beu, gaan die spullen er versneld af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...