Plotiemoos Geplaatst: 29 maart 2019 Geplaatst: 29 maart 2019 Van een tuinder heb ik een foliekas gekregen met van dat groene folie die bedraad is. Maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik het frame in elkaar moet zetten.Ik heb dikke buizen, dunne buizen, gebogen buizen, rechte buizen, recht buizen met plat uiteinde en rechte buizen met gekromde uiteinde en rechte buizen met zwarte dop aan 1 kant. De dikke rechte en kromme stukken heb ik in elkaar. Ik heb 5 bogen, dus 4 ramen. Dit klopt met het folie.Maar die smalle delen.... wie kan mij helpen? Quote
henkg Geplaatst: 30 maart 2019 Geplaatst: 30 maart 2019 Als die kas lijkt op die van mij (2 x 3 ramen):- Buizen met zwarte dop: horizontaal, lange zijde (dopje voorkomt beschadiging aan folie)- Buizen met plat uiteinde: schuine versteviging, voor tussen de "vierkanten"- Buizen met lepeltje: de horizontale bodembuizen aan de korte zijde (op mijn laatste foto kun je zien hoe de andere buizen daaraan te monteren)Zie: foliekas-2-x-3-meter-2-meter-hoog-t21913.html Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Plotiemoos Geplaatst: 30 maart 2019 Auteur Geplaatst: 30 maart 2019 Dank je!! Hij lijkt zeker op jouw kas. De platte delen. Moeten die vast met dat rondje eromheen? Die heb ik namelijk niet en moet ik even naar de bouwmarkt.Ik ga binnenkort lekker klieren op de tuin. Kijken of ik het frame in elkaar krijg. Quote
henkg Geplaatst: 30 maart 2019 Geplaatst: 30 maart 2019 "De platte delen. Moeten die vast met dat rondje eromheen? " Als je de twee buizen in "puntmuts"-vorm op de kopse kant bedoelt:Die zitten er standaard niet bij (buizen niet, en klemmen ook niet). Is mijn eigen toevoeging, om het geheel iets steviger te maken.Heb je niet nodig, maar kun je eventueel ook later toevoegen, als de kas al staat. En als je met de platte delen de schuine verstevigingen aan de beide lange zijden bedoelt, dan begrijp ik het niet, want daar zit geen rondje omheen. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.