Ktrijn Geplaatst: 13 augustus 2019 Geplaatst: 13 augustus 2019 Mijn serre is eindelijk geleverd! Nu nog in elkaar zetten...Het is een ACD Daisy. Nu heb ik gezien dat de verankering van de fundering al wel een probleem gaat zijn. De kas komt op de stabilisé die op het dak van onze ondergrondse garage ligt. Dat is maar ongeveer 10cm stabilisé. De bijgeleverde grondankers zijn veel langer.Hoe ga ik dat doen?Nu weet ik dat er nog wel mensen bestaan die hun kas op een plat dak of terras hebben staan. Hoe doe je dat dan? Dat ik daar niet heb bij stilgestaan. Quote
rorror Geplaatst: 13 augustus 2019 Geplaatst: 13 augustus 2019 Afgezien ik geen kas heb, lijkt mij hem gewoon los neerzetten niet handig met de wind.Misschien kan je een fototje plaatsen hoe deze moet staan, waar de draagbalken zitten. Als de anker te lang zijn, waarom dan geen kortere ankers? Maar dan met wat extra ankertjes? Als je het anker vast zet, ga je dan door het dakleer heen, of hoe moeten we dat zien? Dat zou je dan ook weer waterdicht moeten maken. Misschien een fototje ter verduidelijking toevoegen? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rorror Geplaatst: 13 augustus 2019 Geplaatst: 13 augustus 2019 Kleine toevoeging, sommige mensen hebben ook het dak , betegeld. Je zou dus 60x60tegels onder de kas kunnen leggen (met rubbertjes onder de tegelhoeken)En dan de kas op de tegels vastboren? Die tegels wegen heel wat, waaien ook niet zomaar weg. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Ktrijn Geplaatst: 13 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2019 Ik had de fundering al even open gedaan om te kijken: Onder dat kunstgras ligt dus die stabilisé, en daaronder dus het platte dak. Ik denk dat korte ankertjes een beter idee zijn dan door het dak heen... Quote
TomP Geplaatst: 14 augustus 2019 Geplaatst: 14 augustus 2019 Nooit de waterdichting van een plat dak doorboren!Zal mss enkele jaren goed gaan maar daarna bijna garantie op waterinsijpeling. Een terrastegel (normaal +/- 4.5 dik) van 60 x 60 weegt ongeveer 20 kg.4 x 20 (enkel de hoeken) = 80 kg volgens mij een beetje weinig, beter volledig rondom de serre betegelen dan en zorgen voor minstens 12 verankeringen.Alles hangt natuurlijk ook af van de streek waar je woont én op welke hoogte de serre uiteindelijk komt te staan.Kijk maar eens bij bvb zonnepanelen op een plat dak... deze verzwaren ze met kiezel in zakken, soms wel 300 tot 500 kg alles ifv eventuele windschering Tegels doorboren is makkelijk realiseerbaar, wel diamantboor gebruiken en gewoon boren niet hameren anders breken de tegels. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.