Ga naar inhoud

Boerenkool nu al klaar...invriezen of niet?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb geen idee wat voor soort ik heb staan maar die pluk ik alle jaren

de onderste en grootste bladeren gebruik ik als eerst als je meerdere planten hebt staan heb je zo een flinke maaltijd bij elkaar !

de plant groeid door en blijft bladeren geven , tenminste bij mij.....

zo kan ik tot ver in de winter alle weken zelf een keer een boerenkool gerecht eten of uitdelen....

even een tip voor wie heb wil invriezen...als je de nerven uit de bladeren haald en zo invriest in een flinke zak , kun je de dag erna de hele zooi fijn meppen dat scheeld heel veel snij werk en...lucht lekker op

door in te vriezen boots je ook de vorst na...

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

• 2 years later...
Geplaatst:

Ik heb ook herfst boerenkool,waarvan er tenminste 3 planten zijn die ook volgens mij klaar zijn om te oogsten.

Ik was van plan om ze te laten staan tot aan de eerste lichte nachtvorst,herfst boerenkool kan nl niet over matige vorst.

Maar de vorst is nog ver weg,denk ik.

Ik denk dat ik ga oogsten,maar ik laat het aan mijn vrouw over (als het dan niet goed is,heb ik het niet gedaan!!!)

(Ja ik zit onder de plak )

Geplaatst:

Lekker oogsten en rauw invriezen ! Wij vinden dat erg lekker. Je kan dan ook de wat grovere stukken mooi fijn maken door in de zak te knijpen.

Wel goed uit laten lekken anders heb je een zak ijs

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...