Boaz97 Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 Help! Mijn peperplant is vannacht van de vensterbank gevallen en deels afgebroken (bij de 'stam'). Kan ik hem nog redden, of moet ik de stengels gaan stekken? Ik heb nu de plant goed op de plaats gezet en vastgezet met tape. Hopen dat dit werkt. Heb dit wel pas na een aantal uur gedaan (want ik sliep). Is het nu gewoon hopen, of kan ik hem nog helpen? Bijvoorbeeld door wat bladeren eraf te halen zodat daar geen energie in gaat zitten. Hoop dat iemand een idee heeft. Quote
rorror Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 Stekken kan je als backup alsnog doen. Maar ik zou er een transparante plastic zak over doen, zodat de luchtvochtigheid hoger wordt in die zak. Bladeren kunnen ook vocht opnemen. Eens per paar dagen even luchten. En komende week uit de directe zon halen. Daarna als die het red. Eerste een weekje alleen ochtend zon. Succes Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
tielse flipje Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 Dit had ik vorige week ook, wedstrijdpepertje deels afgebroken net boven de grond door harde waterstraal. Ik heb er (in míjn geval wel direct) twee stokjes naast gezet. Iets van het stammetje af, zodat de plant weer netjes rechtop stond. De stokjes geven steun via de dieven en vertakkingen. Verder niets aangebonden of verbonden of zo. In de schaduw gezet in het kasje. Niets aan het handje! Groeit weer vrolijk verder, de toekomstige kampioenenleverancier! 1 Quote
donaldk Geplaatst: 29 april 2020 Geplaatst: 29 april 2020 Ik had zo'n klassieke krullerset in de schuur liggen in kruller bleek een buisje te zitten met snee over de lengte, dus plastic open gezaagd buisje open gebogen en om de stam geduwd. Dicht geknepen en afgetaped of was het ijzerdraad eromheen en hij groeide weer aan. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.