Moonsparkle Geplaatst: 7 mei 2020 Geplaatst: 7 mei 2020 (aangepast) Ik zie regelmatig in de moestuin mini fel rode insecten lopen. Ik kan me niet herinneren dat ik deze vorig jaar ook heb gezien. Weten jullie wat het kan zijn en of ik er iets tegen moet /kan doen? Ik vond zelf oogstmijt, maar ik las dat deze ongeveer in augustus /september aanwezig kunnen zijn. 7 mei 2020 aangepast door Moonsparkle Quote
rorror Geplaatst: 7 mei 2020 Geplaatst: 7 mei 2020 google eens op 'red spidermites' Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Moonsparkle Geplaatst: 8 mei 2020 Auteur Geplaatst: 8 mei 2020 Ik heb gegoogled, maar die lijken er niet echt zo op. Ze lijken echt meer op oogstmijt echt fel rood en goed zichtbaar. Ik heb ook nog geen rag gezien. Wel waren m'n wortel zaailingen aangetast, maar ik dacht dat dat door de hagel kwam. Vast bedankt voor het meedenken. Ik ga ze straks nog eens bestuderen. Quote
rorror Geplaatst: 8 mei 2020 Geplaatst: 8 mei 2020 De oogstmijt lijk wel erg op rode spidermite. Die rode heb ik op terras ook, op een zomerse dag, zie ik de rode puntjes over de tegels hollen. Ze zijn nog snel ook. Bij de rode heb ik nog nooit webjes gezien, bij de beirge binnen wel. Kan je er een keer een foto van maken? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.