RoyW Geplaatst: 7 juni 2020 Geplaatst: 7 juni 2020 Hoi, Weet iemand misschien wat voor soort onkruid er in mijn gazon zit? En: hoe ik het kan bestrijden 🙂 Het blad is ongeveer 1 cm groot. Het is erg kwetsbaar: met de hand verwijderen gaat eigenlijk niet. Vriendelijke groet, Roy PS. Foto's zijn van vorig jaar. Gazon is nu in betere staat - dichter begroeid - maar ben het onkruid niet kwijtgeraakt. Quote
Bertus Geplaatst: 7 juni 2020 Geplaatst: 7 juni 2020 Dit is hondsdraf, de bonte variant wordt bij tuincentra verkocht voor in hanging baskets. Door het gras op minimaal 3cm te houden en te zorgen dat het gras goed groeit kun je misschien iets beperken. Hondsdraf kun je alleen chemisch bestriijden als je er persé vanaf wil. Google maar op "hondsdraf bestrijden." Quote
D_SDennis Geplaatst: 7 juni 2020 Geplaatst: 7 juni 2020 Hmmm, ik denk niet dat dit hondsdraf is. Het blad ziet er anders uit en is anders gelobd. Woon je vlak bij water? Is de grond redelijk drassig? Het lijkt sterk op waternavel, een invasieve exoot in sloten, maar doet het ook prima in grasland, als het maar vochtig is. Quote
Bertus Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 @ D-SDennis: je hebt helemaal gelijk 👍. Het is idd geen hondsdraf maar waternavel. Quote
RoyW Geplaatst: 8 juni 2020 Auteur Geplaatst: 8 juni 2020 Hoi, Bedankt voor de snelle reacties. Het lijkt inderdaad een soort waternavel te zijn. Het gazon is niet bijzonder vochtig trouwens, maar misschien moet ik wat minder vaak sproeien. Groet, Roy Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.