Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Ik heb sinds enkele weken een wit gelige met bruine aangetaste plekken op mijn komkommerplant (zie foto's ). Weten jullie of dit een ziekte is of komt dit door de droogte ( dus verbranding) ? Met de komkommers zelf is er niks aan de hand. Heb veel productie. Het zijn 3 planten en krijgen 1 keer in de week veel water . Is het verstandig om die bladeren eraf te  halen? Heb de foto's 's ochtends vroeg in de schemering moeten nemen dus de kwaliteit is helaas niet optimaal.

Bij voorbaat dank.

Jt

IMG_20200812_055851707.jpg

IMG_20200812_055559767.jpg

IMG_20200812_055858729.jpg

aangepast door JT50
Geplaatst:

Spint, ik heb het ook op mijn komkommers. Dat gaat uiteindelijk wel ten kosten van je vruchten. Aangetast blad weghalen en veel, veel koud water sproeien, want spint kan niet tegen vocht. 

Geplaatst:

Ok, Ik ga morgen het aangetast blad weghalen en veel koud water sproeien. Dacht eerst dat het door de hitte kwam, maar goed. Dank voor de reactie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...