Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Thessa's moestuin 2012

Featured Replies

Geplaatst:

Oww dacht dat t zaaigoed was en dat t konijn binnen liep

Balen dat je nu niet kunt oogsten

Good things come in small packages

Geplaatst:

echt balen dat alles weg is.

maar jeetje, konijnen die alles komen opeten, wie denkt daar nou aan, ik zou er niet eens opkomen, rupsen, slakken en luizen is waar je aan denkt, maar konijnen

Konden al die beesten maar lezen he, konden we gewoon een bordje neer zetten met verboden voor vreetbeesten

Hopelijk vind je een oplossing zodat ze er niet meer bij je nieuwe plantjes kunnen komen

Schrijffouten onder voorbehoud

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

als ik jullie verhalen allemaal lees loop ik echt op achter.....

het zit niet zo mee op de tuin,

kom tijd te kort en moet ook wachten met frezen tot de oude fundering van de kas is weg gehaald met de kraan....

die gaat namelijk precies over het aardappel veld heen.....

en misschien wordt de boel meteen even recht getrokken omdat de grond in de oude kas halve meter hoger ligt

dus wacht het allemaal even af, kriebeld wel om weer wat te zaaien, even binnen nog dus

hoop tijd te vinden om van de week wat te doen.

de tuin werpt wel echt vruchten af, ik moet deze week weer 75 paaspakketten maken voor een bedrijf

paas-pakket-salco39321331153214.JPG

en dan is de voorraad kast wederom leeg en moet die weer snel vol voor de paas/lente markt,

zomaar die lading niet uit de eigen tuin ik was nu echt door alle bewaarde diepvries/sap e.d heen uit de eigen tuin

maar al het poot goed is gehaald en ligt te wachten dus....snel aan de bak

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Dit paaspakket is niet met spullen uit eigen tuin begrijp ik? Wel jammer. Je gaat het wel erg druk krijgen met zoveel vraag.

Geplaatst:
  • Auteur

met de paardjes gaat het goed, eindelijk weer knap weer zodat we lekker (zelf!) kunnen rijden en les geven heerlijk weer

en de jam komt nog uit de eigen tuin, maar de rode uien zoet/zuur, stoofperen en appelmoes die ze voor het paas pakket hebben besteld had ik niet meer in voorraad dus morgen ga ik het bestelde fruit ophalen & betalen....

gek hoor nog niet eerder zo hoeven doen

maar ja het is toch leuk om te doen en ook de inkomsten zijn welkom

Geplaatst:

Vorige week de eerste buitenrit van het jaar gereden...de pony's waren fris!!! later in de week gingen de kleintjes namelijk naar buiten...dus nu waren ze alvast wat energie kwijt!

Succes met je handel!!!

Geplaatst:
  • Auteur

wat een heerlijk weer

moet verplicht binnen zitten vanaf een uur geleden omdat de jongste zijn tukkie doet nix aan als het zo mooi weer is

ben maar gaan zaaien;

in platte bakken spinazie en veldsla deze blijven bij huis, daar is het al lekker warm en heb ik ook thuis wat te zorgen

de pompoenen en wat kool soordjes gezet en wat sugarsnaps.

vanaf vanmorgen op de tuin wezen spitten, ik ben nu bijna klaar

en tot mijn verbazing al weer heel wat nieuw leven ondekt,

er groeide spontaan op de oude prij plek jonge prijplantjes a 0.5 cm dik, die heb ik verzet naar de prij hoek.

en ook de bieslook en peterselie groeien al weer flink uit

de plaats waar de goudsbloem stond groeide al weer wat mini opslag die verplaatst is naar een leeg ( blijvend )stuk grond naast de moestuin daar mag het zich lekker uitzaaien en groeien.

helaas flink uitval tussen de O.K knoflook en winter uien, de plantuitjes van eigen kweek daar maar tussen gezet en ik zal nieuwe O.K knoflook zetten op de legen plaatsen...beter iets dan niets op die lege plekjes.

hoop dat de sloper nu snel de fundering weg gaat halen, ik zit maar met mijn aardappel, uien en bloem bollen en pootgoed te wachten tot dat stuk klaar is wat ben ik toch een ongeduld....

omdat er zo veel grond is bij gekomen wil ik nu een rij krulwilgen zetten en daarvoor een lange heg ( ongeveer 35 mtr ) met verschillende soortjes frambozen & bramen zetten

ook op die zelfde hoogte staan nog 2 perzik stammen die afgezaagd zijn die ik ga enten met takken van een buurman zijn perzik

nu kijken we tegen de deels glazen schutting van de buren aan en dat is niet echt fraai....

morgen maar weer verder spitten en foto's maken

Geplaatst:
  • Auteur

zo heel wat gedaan al weer.

gisteren weer een deel omgespit en de zoete aardappel gepoot deze heeft zijn plekje achter de crenberry en japanse bes gekregen

ook de japanse bes en braam gesnoeid

13-3-bramen-en-crenbery-hek84511331641398.JPG

13-3-overzicht-bramen-en-stek-goed66261331641445.JPG

er is uiteindelijk wel wat spinazie en veldsla op het stukje gegroeid waar het in het najaar niet meer lukte

deze heb ik maar netjes voor het omspitten in bakjes gezet zodat ze over een tijdje

op de plek mogen groeien waar ze mogen blijven,

tjaa; wie het kloine niet eerd is 't grote niet weerd

de wilg bij de sloot flink ingeknot en daar een leuk hekje van gemaakt om het kruiden hoekje

13-3-kruiden-hoek50231331641724.JPG

ook de rabarber begint weer te groeien ( voor wie wil kan ik wel wat stekken om te ruilen op de moestuindag )

13-3-rabarber89401331641810.JPG

en pasen komt er aan dus moeten de krulwilgen er ook weer aan geloven

na deze nog 3 te gaan

13-3-paas-takken66941331642087.JPG

tot mijn verbazing is de snijbiet al weer lekker aan het groeien, ik dacht dat het niet winter hard was

daar achter is goed te zien hoe hoog de grond ligt waar de oude kas stond...

13-3-snijbiet67631331642198.JPG

en uiteindelijk een overzicht vanaf ons toekomstige woonplekje waar de oude kas is weg gesloopt

en nu een ruimte van 36 bij 10 is vrij gekomen en ik mag gebruiken jippie

nu nog die fundering er uit en dan vlakken en de aardappels/pompoenen en sier kallebassen er op

in de toekomst wil ik de moestuin op een andere plek en dan het paarden weiland tot hier door trekken.

als je goed kijkt zie je midden op de foto patrick lopen mijn grote vriend

13-3-overzicht-vanuit-velthuis39471331642339.JPG

tot hier maar weer even, tot de volgende keer

Geplaatst:

Leuk hekje heb je gemaakt van je takken. Zo kan je elk jaar een paar hekjes erbij maken.

Gebruik je de krulwilgen zelf voor de pasen, of verkoop je die ook?

Geplaatst:

Geweldig die krulwilgen hè! je kunt er ook een paar in potten steken, laten wortelen op een vochtige plek en gebruiken om te ruilen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Is dat een hint Jet

Geplaatst:
  • Auteur

ha ha is een idee wie wil er een paar ?

ik heb de takken voor de verkoop,

de bomen zijn van de buurman maar ik mag ze alvast snoeien en gebruiken, scheeld hem weer werk

maar ik gebruik ze ook in de planten stukjes als decoratie is erg decoratief

Geplaatst:
Is dat een hint Jet

Ja maar niet voor mijzelf..ik heb een ielig kronkelwilgje die ik misbruik door er steeds takken af te knippen. Afgelopen jaar heb ik ze na Pasen allemaal terug geplant aan de kant van de lastige buurman..ik hoop dat ze het doen. Ik vind het een geweldig mooi boompje!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.