vinnie85 Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 Een van onze appelbomen heeft sinds kort last van hangende blaadjes en verschrompelde vruchten. (Alle bladeren hangen, en er zitten nog maar een paar appeltjes aan). In heb voorjaar waren alle blaadjes op één tak helemaal bruin geworden; die tak heb ik toen verwijderd. Weet iemand wat hiermee aan de hand kan zijn, en wat ik hiermee aan moet? Quote
acpronk Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 Dat had ik vorig jaar ook.Bij mij was het zo dat woelmuizen de bast rondom de boom onder de grond op hadden gegeten.Je zou zoiets ook kunnen controleren. Misschien hebben ze een of meerdere dikke wortels doorgeknaagd. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
rorror Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 Of een konijn die de bast rondom heeft opgegeten. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
vinnie85 Geplaatst: 15 juni 2021 Auteur Geplaatst: 15 juni 2021 Bedankt! De bast lijkt niet aangevroten te zijn, ook niet een stukje onder de grond. Er is teveel ondergroei om te kunnen zien of er verderop graafsporen zijn... Quote
rorror Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 Misschien even prikken met een bamboo stokje in de grond rondom de stam. Als je prikt en schiet ineens door zit je in een gang. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
vinnie85 Geplaatst: 15 juni 2021 Auteur Geplaatst: 15 juni 2021 Naast dit boompje staat nog een andere appelboom. Die ziet er veel beter uit, maar het valt me op dat deze ook hangende bladeren heeft. Niet alles, maar aan elke tak wel een paar... Quote
vinnie85 Geplaatst: 15 juni 2021 Auteur Geplaatst: 15 juni 2021 9 minutes ago, rorror said: Misschien even prikken met een bamboo stokje in de grond rondom de stam. Als je prikt en schiet ineens door zit je in een gang. Een meter naast de boom heb ik een gang oid gevonden, daar zakte ik zo 20cm weg. Rondom (ik heb in een straal van 50cm rondom de boom de grond flink lek geprikt) heb ik, op wortels na, niet veel variatie gevoeld in de weerstand. Quote
rorror Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 Dan zijn mijn ideeën nu op. Zal vast in de loop van de dag nog iemand reageren die ergens anders aan denkt! Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Swa Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 - Lijkt erop dat de wortels geen water naar boven krijgen. Is het daar kurkdroog misschien, of snikheet geweest? - Veel gele bladeren, dat kan wijzen op één of andere ziekte/schimmel. - Hondje eens stevig tegen geplast? Zou zo'n boompje wel al eens moeten tegen kunnen, tenzij het alle dagen is natuurlijk. Quote
fre3ke Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 Ik denk dat je een boomspiegel moet aanleggen om te beginnen. Één meter doorsnede. 2 hours ago, vinnie85 said: ondergroei Je benoemt zelf het probleem al Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.