Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een van onze appelbomen heeft sinds kort last van hangende blaadjes en verschrompelde vruchten. (Alle bladeren hangen, en er zitten nog maar een paar appeltjes aan).

In heb voorjaar waren alle blaadjes op één tak helemaal bruin geworden; die tak heb ik toen verwijderd.

Weet iemand wat hiermee aan de hand kan zijn, en wat ik hiermee aan moet?

20210615_090536.jpg

20210615_090556.jpg

20210615_090609.jpg

20210615_095824.jpg

Geplaatst:

Bedankt! 

De bast lijkt niet aangevroten te zijn, ook niet een stukje onder de grond. 

Er is teveel ondergroei om te kunnen zien of er verderop graafsporen zijn... 

20210615_115351.jpg

Geplaatst:

Naast dit boompje staat nog een andere appelboom. Die ziet er veel beter uit, maar het valt me op dat deze ook hangende bladeren heeft. Niet alles, maar aan elke tak wel een paar... 

20210615_115516.jpg

Geplaatst:
9 minutes ago, rorror said:

Misschien even prikken met een bamboo stokje in de grond rondom de stam. Als je prikt en schiet ineens door zit je in een gang. 

Een meter naast de boom heb ik een gang oid gevonden, daar zakte ik zo 20cm weg.

Rondom (ik heb in een straal van 50cm rondom de boom de grond flink lek geprikt) heb ik, op wortels na, niet veel variatie gevoeld in de weerstand. 

Geplaatst:

- Lijkt erop dat de wortels geen water naar boven krijgen. Is het daar kurkdroog misschien, of snikheet geweest?

- Veel gele bladeren, dat kan wijzen op één of andere ziekte/schimmel.

- Hondje eens stevig tegen geplast? Zou zo'n boompje wel al eens moeten tegen kunnen, tenzij het alle dagen is natuurlijk.

Geplaatst:

Ik denk dat je een boomspiegel moet aanleggen om te beginnen. Één meter doorsnede.

2 hours ago, vinnie85 said:

ondergroei

Je benoemt zelf het probleem al

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...