Gerty Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 Mijn courgetteplanten doen het goed in de tuin maar ik ontdekte heel wat kleine zwarte beestjes in de bloemen van de planten. weet iemand welke deze kunnen zijn? Kunnen ze schade aanrichten ? Quote
Patrijs Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 Hallo Gerty, Zonder goede foto is het voor ons koffiedik kijken. Het kan luis zijn maar ook andere insecten kan. In de bloem kunnen ze zelfs helpen met de bevruchting zodat er courgettes gaan groeien. Courgette groeit over het algemeen zo hard dat de insecten het niet bij kunnen houden. Vooral als het straks weer warmer wordt. De natuur regelt ook veel zelf, rovers eten de kleintjes weg. Als de plant goed groeit zou ik me nog geen zorgen maken. 1 Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 Zou wel eens Thrips kunnen zijn, aangezien die vaak in groepjes te vinden zijn in een bloem. Maar zoals Patrijs zegt, zondet foto is het gokken voor ons. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.