wesleyb Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Hoi, ik heb broccoli gezaaid en ze zijn mooi opgekomen.Nu is mijn vraag: wanneer overpotten? En wat met andere groentes, wanneer moet je die overpotten? Quote
Rantje Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Jammie!!! Ik denk als er iig. een aantal 'echte' blaadjes aanzitten?Ze moeten natuurlijk goed de ruimte hebben om te groeien en ook zit er maar beperkt voeding in een klein potje....broccoli is wel een plant die veel voeding wilt natuurlijk! Wanneer heb je ze gezaaid en hoe groot zijn ze nu? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Jorg Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Over het algemeen is het voor alle zaaisels aan te raden om te wachten tot het plantje enkele echte blaadjes (2-3) heeft, die zien bijna altijd anders uit dan de kiemblaadjes. Dit is na enkele weken. Dit is van belang om er zeker van te zijn dat het plantje naast blad ook voldoende wortels heeft aangemaakt. Door te wachten op de echte blaadjes vergroot je de kans dat het plantje aanslaat en zal de groeivertraging minimaal zijn. Dat betekent echter niet dat plantjes absoluut verspeend moeten worden als ze echte blaadjes hebben. Als zaailingen zowel onder als boven de grond nog ruimte hebben om zich te ontwikkelen kunnen de plantjes nog een tijdje blijven staan in hun zaaibakje. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.