Gast jack Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 we hebben nog 3 konijnen hokken gebouwt samen met mijn jongste zoontje van 10 jaar konijnen zijn toch zo leuk om te houden en te fokken dus we kwamen wat hokken te kort ........ we hebben er nu 3 bijgebouwd maar er komen er nog 2 bij dan staan er in totaal 8 grote hokken voor de vlaamse reuzen ..plus 3 wat kleinere hokken voor de steen konijnen ..ik hoop begin febr de eerste jonge te hebben ... Quote
hansm Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Leuk ik was als kind ook gek op me konijnen fietse er zelf mee , leuk dat je met de hobby van je zoon meegaat.Nestje is ook spannend, je bent toch nieuwschierig hoeveel en welke kleur enzo.Is je zoon er oke mee dat er weleens eentje opgegeten wordt ? Quote Players only love you when they're playing.
Gast jack Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Nestje is ook spannend, je bent toch nieuwschierig hoeveel en welke kleur enzo.Is je zoon er oke mee dat er weleens eentje opgegeten wordt ? het is zeker leuk .hoeveel welke kleurtje en of ze allemaal gezond opgroeien . ja die heeft er geen moeite mee dat we er wel eens eentje opeten hij weet dat was die nog jonger .heeft ook al meegemaakt dat hij het mocht zien ...... Quote
Astrid Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 Leuk, ik heb ook konijnen, in November een eerste nestje gehad...dit zijn geen maaltijden trouwens, maar langharige hangoortjes...Heb je een foto van de hokken? ik wil ook graag wat hokken bouwen (ok laten bouwen..alleen manlief weet het nog niet ) Quote
Gast jack Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 ik heb ze gewoon in een flat zitten dat zijn 3 of meerdere hokken boven elkaar gebouwd heb nu 12 hokken in totaal hier zijn het ook niet allemaal maaltijden hoor ..... heb ze toch meer voor de hobby en zo nu en dan eens een nestje .hoop binnne 3 daagjes als alles goed gaat moet mijn vlaamse reus bevallen ..( duim duim duim een overzicht der hokken de zijkanten is van goed afval hout gemaakt de bodem van dat watervast mulitplex ( ook nog eens geverft en rondom afgekit mijn vrouw weet het ook nog niet maar ik ga er ook nog 2 bijmaken . Quote
Astrid Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 Dat zijn mooie hokken, als kind heb ik konijntjes gehad, mijn vader werkte toen bij een woning stichting en de timmerman daar had een konijnenhok voor mij getimmerd.Zoals jij ze hebt, zou ik het ook graag willen..boven elkaar en dan in de stal...nu heb ik schrik niet mama konijn in de keuken en vader en nog een kleintje in ons kantoortje staan.Winters zijn hier erg koud..alhoewel Nederland nu kouder is geloof ik. Quote
Gast jack Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 koud maak niet zo veel uit bij een konijn als ze maar droog en tochten vocht vrij kunnen zitten swinters gewoon wat meer strooi geven .ja hokken zijn dus gebouwt van zo veel mogelijk 2de hans hout ...... Quote
Astrid Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 Dat is mijn manier van hout ook, toen we deze boerderij kochten stonden er veel van die hekken van hout om de koeien tegen te houden en beschutting te geven..dat hebben wij allemaal, plank voor plank afgebroken en oa de geitenstallen van gemaakt (afscheiding bedoel ik) tevens hebben we vorig jaar een stuk bij het huis aangebouwd waar we ook spullen van overhouden, voor projecten als stallen en hokken kopen we eigenlijk nooit geen hout..hooguit wat hang en sluitwerk. Quote
Gast jack Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 bij die nieuwe hokken heb ik geen schanieren meer gebruikt ik heb d edeurtjes nu zo gemaakt dat ze iets het hik invallen .schuifje bovenkant maken en klaar is kees .het is al duur genoeg het hout en als je ziet war er soms wegegooit word ... het is gewoon Quote
Astrid Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 Ik weet dat konijnen tegen redelijke kou kunnen, maar ik woon op de prairies en daar kan in de winter het kwik zakken tot -45.Ik heb een haan die geen tenen meer heeft...kippen zonder kam omdat ze eraf gevroren zijn...ik weet niet of de konijnen dat kunnen hebben..wat denk jij? Quote
Gast jack Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 konijnen kunnen best kou verdragen .er zullen toch wel meer konijnen houders zijn waar jij woont als ze bv in een goede schuur staan met bv een kacheltje bij ernstige kou moet het zeker kunnen . kun je in jou omgeving gene info krijgen . Quote
Astrid Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 De enige die ik hier ken, die ook konijnen had..had ze in een grote verwarmde schuur.Nu is het geval dat mijn man het plan had om voor de winter verwarming in de garage te maken..in dat geval hadden ze daar overwinterd, maar helaas..de gasleiding ligt er al wel..maar de verwarming heeft hij nog geen tijd voor gehad..te druk met betalende klanten (ik betaal slecht nl hahaha)Maar volgend jaar is het zeker klaar en gaan ze de garage in ipv keuken en kantoor, toch zou ik het wel handig vinden als ze wel de stal in zouden kunnen, makkelijker met bereikbaarheid van hooi en stro (maar water zal elke dag bevriezen)Nou ja ik zal mijn oren eens openhouden...wie weet wat ik nog te weten kom. Quote
Gast jack Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 hier bevriest het water ook ik doe gewoon meermaals daags vernieuwen koud is het wel .gisteren avond zijn er hier 7 jonge vlaamse reusjes geboren .in het nes t was het wel lekker warm .( had me hand er in gestoken .en voelde warm aan nu hopen dat ze ook in het nest blijven liggen . Quote
hansm Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Gaaf Jack, spannend welke kleur ze worden en als ze gaan lopen een foto he. Quote Players only love you when they're playing.
Astrid Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Oh wat leuk...spannend, weet je al hoeveel? Quote
Gast jack Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 zie mijn site daar heb ik foto,s opgezet . Quote
Rantje Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Misschien een beetje lullig van mijn kant maar zijn je hokken niet veel te klein? Ga ervan uit dat er 2 per hokje zitten maar ze zijn zo laag dat ze niet eens overeind kunnen staan En ook geen ren ofzo dat ze lekker kunnen rennen, beetje beweging hebben ze toch nodig? Ik heb trouwens op internet een dingetje gezien dat je in de magnetron warm maakt en 8 uur lang warm blijft! Is dat een goed idee om bij de baby nijntjes te hebben? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Gast jack Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 nee heb geen 2 konijnen per hok zitten ik ben fokker en dat is toch net iets anders als tot iemand 1 konijntje houd ...... en konijnen mogen ook los . lopen dan verdeel ik ze over een aantal plekken hier nu alleen met dit slechte weer natuurlijk niet de jonge konijntjes liggen lekker warm .........controleer ik met mijn hand in het nest te doen .zo voel ik of ze het warm hebben Quote
Rantje Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Ik vind niet dat dit verschilt of je nou een fokker bent of niet, 2 of 200 konijnen hebt, een konijn moet rechtop kunnen zitten en zich goed kunnen bewegen. Een konijn alleen is juist heel zielig en ik baal ook als een stekker dat ik mijn konijn niet gekoppeld krijg. Zelfd niet met engelen geduld, al zo vaak een poging gedaan. Ze heeft nu in iig. een cavia maar dat is natuurlijk niet hetzelfde. Maar 't zijn groepsdieren en echt ongelukkig als ze geen soortgenootje hebben. Wel super schattig hoor die baby nijntjes Zou best een nestje willen, maar dan moet je weer een goed huisje vinden voor de rest en als je dan kijkt hoe vol het zitten in de opvang met ongewenste konijnen Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Gast jack Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 leuk dat je de baby konijntje leuk vind totaal zijn het er 7 waarvan er al 2 hier blijven de rest is al besproken .. Quote
hansm Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Wat een joekels al bij geboorte, ik herrinder me enkel wat roze boontjes bij 1 dag oud maar had dan ook veel kleinere rassen , mooie zwarte ! Rantje wat betreft het samen houden van konijnen, ik weet dat ze onder de "sociale dieren"" vallen maar ik heb hier zelf nooit wat van gemerkt, en toch heel veel konijnen gehad.Sommige mensen hebben het over spelen, dol op gezelschap maar ik heb dat nooit zelf gezien, in tegenstellingze kunnen behoorlijk bloederig knokken of continu willen dekken, dat je ze moet laten casteren om bij elkaar te kunnen houden is ook beetje apart als ze van nature sociaal zouden zijn.Verder vermoed ik dat ruimte een rol speeld in hok zitten ze liever denk ik alleen, maar bv op een konijnenbergheb ik ze dan wel vriendelijk achter elkaar zien huppen (deze waren echter ook geholpen).Behalve knokken of dekken heb ik verder geen sociaal gedrag gezien, zoals bij elkaar liggen, elkaar wassen of spelen.Mijn keuze zou ook ieder in hun eigen hok zijn, maar denk dat je wel een beetje uitdagend leven moet geven bv knabbeltakken, binnenhokje, buis enzv anders en dat zie je wel vaak hebben ze wel heel saai leventje op beetje stro.In Jack zijn geval gaat het ook om de fok en zwangere of ongecastereerde dieren zet je toch denk ik beter niet bij elkaar. Quote Players only love you when they're playing.
Rantje Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 In Jack zijn geval gaat het ook om de fok en zwangere of ongecastereerde dieren zet je toch denk ik beter niet bij elkaar. Tsja dáár had ik niet over nagedacht Maar ze kunnen wel leuk spelen samen hoor. Zelfs met de cavia, ze likken elkaar en liggen knus tegen elkaar aan. Al schijnen ze heel anders te communiceren. Ik las net even terug en het staat er wel een beetje kattig, sorry Jack, het is niet zo rot bedoeld als dat het er staat.Maar misschien wel iets om rekening mee te houden, want als het huis goed is is je konijn vanzelf gelukkig en gezonder! En dat is ook heel belangrijk met fokken! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Gast jack Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 @Rantje:moet bekennen het staat er ook wel kattig ..maar ach ik weet wie het zij .. de hokken heb ik nagebouwd via de vlaamse reuzen site nationale vlaamse reuzen club zij haden als afmeting 120.B .. 80 D ..60.HEN IK HEB 122.B 60.D 55H gisteren is de lotharinger voedster ook bevaleln denk dat ik maar een nieuw topick open .. Quote
Astrid Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Mensen zijn geschelschaps dieren..en vinden het dus erg om alleen te zijn, honden leven in roedels van nature en willen een baas.Maar konijnen zijn het liefst alleen, het zijn de mensen die ze geschelschap willen geven, maar ze hebben het echt niet nodig, in de vrije natuur leeft het konijn ook alleen.Het is zelfs zo dat dwergkonijntje het ergste zijn en ronduit gemeen zijn tegen soortgenoten en als je toch konijnen samen wilt houden...dan heb je zelfs meer dan het dubbele aan ruimte nodig dan wanneer je een konijn alleen hebt, alleen al om ze de ruimte te geven van elkaar af te lopen. Mooie ruime hokken Jack..(ik blijf jaloers op zijn muur van konijnen hokken) Quote
Gast jack Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 @Astridbedankt voor je bericht jullie kunnen dat veel beter verwoorden als ik .. MAAR ik word altijd aangevallen ook wel op andere forums, omdat ik konijnen of alleen heb zitten of ze zouden te klein zitten .zelf ja dat ik er mee fokt vinden sommige niet goed . maar ik heb nu eenmaal konijnen alleen zitten .fok er ook mee en sommige zijn ook nutsdieren .veel gaan er ook na andere liefhebbers ..gezondheid staat voor op bij mijn dieren .fok konijnen ben geen vermeerderaar van konijnen .( zit verschil in namelijk ik heb al konijnen in hokken zien zitten pffffff wil je niet weten bergen met konijnen mest konijnen hadden oorschurft sommige konijnen zaten met 2 soms wel 2 in zo ijzeren kooi .hoe ze die kooien noemen weet ik niet denk ga daar over wel aangiften doen . maar ik verheug me er wel op straks de jonge konijntje weer uit het nest komen . denk dat ik nog 4 hokken moet bij maken .... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.