Geplaatst: 16 maart 20223 j Ik wist niet echt waar ik deze vraag moest neerzetten, ik hoop dat hij hier goed staat. Ik heb een weitje (ca 150 m2) waar een mooie oude kersenboom in staan. Er staat vooral gras en onkruid in, eigenlijk doen we er niet zo veel mee. Nu had ik het idee dit weitje wel nuttig te gaan gebruiken. Maar ik wil mijn kerstenboom zeker niet benadelen. Dus kan ik er wat neerzetten en zo ja, wat? Mijn idee begon met pompoen, want die heeft veel ruimte nodig en die kan hij daar ook lekker nemen, maar las ergens dat er een vochtconflict kan ontstaan met de kers. Ik ben benieuwd naar jullie tips en ideeën!
Geplaatst: 16 maart 20223 j Is het een grote boom? Neemt de boom veel licht weg? Uiteraard gaat alles wat je onder een boom plant de concurrentie aan met de boom, maar als de boom oud genoeg is en ver genoeg rijkt met haar wortels zou het zeker mogelijk moeten zijn. Heb je een fotootje van de situatie? Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 17 maart 20223 j Auteur Je kijkt richting het noorden. Vooral de linker achterhoek zal (denk ik) als de boom vol in het blad zit wat minimaal zonlicht krijgen. Maar daar zou ik dan een plantje kunnen zetten die niet zo zonbehoevend is?
Geplaatst: 30 maart 20223 j 1 jarige groentes verlangen vaak graag veel zon, dus die alleen aan de zuidzijde neerzetten. Persoonlijk denk ik dat het beter is te kijken naar meerjarige planten, en dan is er een hoop te leren wanneer je zoekt op kruidlaag voor voedselbossen. Ook kun je zoeken op plantengildes, het principe is dat je planten bij elkaar zet die elkaar versterken ipv concurrenten zijn.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.