aalterse-willy Geplaatst: 27 januari 2023 Geplaatst: 27 januari 2023 Een bloemkool en drie rode kolen hebben een rot stuk stam juist onder de bladeren, een stuk boven de grond. Bij mijn neef staan er zo 12. Een rij heeft het en die ernaast niet. Weet soms iemand hoe dit komt, is de eerste keer dat ik dit zie. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Patrijs Geplaatst: 27 januari 2023 Geplaatst: 27 januari 2023 Ik dacht dat dat Grauwe schimmel, Botrytis cinerea, is. Ik heb het ook bij wat koolplanten. Ik vermoed dat de vochtige herfst en winter hier een rol heeft gespeeld. Quote De moestuin van Patrijs
aalterse-willy Geplaatst: 27 januari 2023 Auteur Geplaatst: 27 januari 2023 De foto's die ik vind van botrytis tonen altijd pluizige schimmel. Die kolen hebben dat niet. Zal morgen eens een detail foto maken. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
aalterse-willy Geplaatst: 28 januari 2023 Auteur Geplaatst: 28 januari 2023 Rode kool doorgesneden. En er is toch pluizige schimmel te zien op de bloemkoolstam. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Peter Groen Geplaatst: 30 januari 2023 Geplaatst: 30 januari 2023 Dan is het Botrytis, Grauwe schimmel wat @Patrijsook al zei Quote Veredelaar en kweker van groentezaden, advies ziektes en plagen in groentegewassen. https://www.natuurlijk-vitaverda.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.