1234 Geplaatst: 12 april 2023 Geplaatst: 12 april 2023 Hallo allemaal, mijn jonge Tomaten planten (1 maand oud) vertonen sinds enkele dagen witte vlekken. Het is zeker GEEN MEELDAUW en ook zeker geen verbranding. Het begint vanaf de onderste bladeren. Eerst komen er witte vlekken, daarna verdoren de bladeren en sterven ze af. Ik zie op het internet bijna niemand anders die dit heeft of een oplossing heeft. Ik kweek al meer dan 5 jaar tomaten zonder problemen en op dezelfde manier. Dus hoogstwaarschijnlijk is het toch een schimmel of ziekte. Alvast bedankt voor jullie hulp!!! Foto 1: beginnende witte vlekken Foto 2: volledig wit/beige blad Foto 3: bijna volledig verdord Quote
rorror Geplaatst: 12 april 2023 Geplaatst: 12 april 2023 Verbranding door de zon. Middag uren tussen 12:00-15:00 vermijden tijdens het afharden van de planten gedurende twee weken. Exact het zelfde als dat mensen na de winter een half uur te lang in de zon gezeten hebben, en zich verbranden. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
1234 Geplaatst: 12 april 2023 Auteur Geplaatst: 12 april 2023 @rorror Bedankt voor je antwoord! Waarschijnlijk heb je gelijk! Maar hoe kan het dan dat enkel de onderste bladeren dit krijgen? Quote
Liekie Geplaatst: 12 april 2023 Geplaatst: 12 april 2023 Lijkt inderdaad sterk op zonnebrand. Ze groeien er overheen, zonde van de blaadjes maar verder geen serieuze gevolgen. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.