Geplaatst: 10 juni 20232 j Goedemiddag, Al sinds het hele voorjaar kweek ik plantjes in mijn tuinkas, en met grote regelmaat heb ik problemen dat de plantjes ineens weg zijn. Zo pas paprika en rode peper gezaaid, gisteren avond stonden ze allemaal nog fier 4 centimeter hoog, en vanmorgen staat er bij sommige nog een steeltje en bij anderen helemaal niks meer. Ik zie geen enkel spoor van een eter, dus het is een raadsel, heb alles gecontroleerd op slakken, in de potjes, buiten de potjes, de waterbak waar de potjes in staan. De bakjes waar de potjes in staan heb ik op een tafel staan in mijn tuinkas. Van de 40 planten zijn er nog enkele over. Wie weet raad ?
Geplaatst: 10 juni 20232 j Geen nood Jossie, Paprika's en pepers die nu vier centimeter hoog staan, daar is niet veel aan verloren. Het zou een lastige klus geweest zijn om daar nog vruchten aan te krijgen zo laat in het seizoen. Volgend jaar vijf maanden eerder beginnen en de plantjes in april/mei in je kas zetten als ze al te groot zijn om als eenhap snack voor slakken te fungeren. Want die zullen het wel geweest zijn. Kijk in het donker eens met een lantaarntje, slakken zijn nachtdieren. Genoeg ander spul om nu nog voor te zaaien, kijk op je zaaikalender en aan het werk. Succes, Enne, welkom hier. De moestuin van Patrijs
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.