Geplaatst: 18 juni 20232 j Ik heb afgelopen zomer mijn kersenboom recht in de pot gezet. Hij groeide namelijk scheef. Daarna heb ik nieuwe potgrond erbij gedaan. Teveel water toegevoegd waardoor dat water is gaan stinken. Ik heb toen gaten in de pot gemaakt waar overtollig water uit weg kon vloeien en net zolang doorgespeeld dat het water schoon werd. En nu is mijn boom helemaal kaal en ziet er niet goed uit. Wat kan ik doen om hem weer gezond te krijgen? Dank voor het meedenken.
Geplaatst: 18 juni 20232 j Teveel water is funest voor prunus soorten. Krab eens op een jonge tak een gedeelte van de bast weg, maak er een foto van en post die even, als je wilt. Ik vrees met grote vreze.
Geplaatst: 18 juni 20232 j Ooooo, wat jammer, hoop dat t nog goed komt.. hoe lang heeft t water er in gestaan?
Geplaatst: 19 juni 20232 j Ik was er al bang voor. Brown bread, zoals de Engelsen zeggen; oftewel: zo dood as 'ne pier.
Geplaatst: 19 juni 20232 j Een paar jaar geleden iets dergelijks gehad met een pruimenboom. Teveel vocht is echt dodelijk voor prunus soorten.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.