Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn buren die een mini moestuintje hebben zijn op vakantie en ik wil ze verrassen door twee meter boontjes en idem sla voor ze te zaaien. Heeft iemand een kleine hoeveelheid lage! spercie bonen en wat zomer sla zaadjes voor mij? Ik kan bv wat tomatenzaden terug sturen. 

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja hoor. Geef  via pb maar door hoeveel je wil hebben en het adres waar ze heen moeten. Het is eigen teelt zaad van vorig jaar en ik heb er meer dan genoeg van.  Bovendien hebben zowel bonen als sla een bewezen zeer goede kiemkracht want ik heb er  dit jaar zaden van gebruikt.

De sla (ras Matilda) is echter geen specifieke zomersla en hoe hij zich in de zomer ontwikkelt weet ik niet . Heeft wel prima eigenschappen want hij is resistent tegen groene bladluis en gedeeltelijk tegen valse meeldauw. Maakt snel een mooie krop.  Is bovendien geen F1 wat enkele  zaadhandelaren beweren  maar is zaadvast zodat ik hem 'onveranderd' al jaren teel.

Bonen zijn van het ras Fesca. Van oorsprong een Nunhems product  dat niet meer verkrijgbaar is maar waarmee ik door ben blijven telen omdat ik er zeer tevreden over ben. Is bovendien resistent tegen Virus 1 en 2 en vlekkenziekte en goed bestand tegen warm en droog weer. Een zeer productieve en lekkere boon.

• Like 4

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Wat een leuk idee om ze zo te verrassen! Laat je ons ook weten hoe ze reageren bij terugkomst? Alles kiemt nu als een tierelier, dus dan staan er als ze terug zijn al echt kleine plantjes! 

• Like 2
  • 2 maanden later ...
Geplaatst:

De buren waren heel blij met de sla die ik voor ze heb gezaaid, met dank aan Frans die de zaadjes had gestuurd. De sla wordt nog steeds gegeten ik vergeet steeds een foto te maken.  De bonen waren helaas door de slakken opgegeten in de koude bak waar ik ze had neergezet. Volgend jaar weer een kans, alleen woon ik dan niet meer naast deze buren. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...