Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dit is de eerste keer (na 5 pogingen) dat het mij lukt om een framboos in pot in leven te houden.

Ik hoop dat hij de winter overleefd maar heb geen idee hoe.

Gewoon buiten laten staan?

Buiten onder een afdak?

Mag hij droog staan of moet de grond altijd vochtig blijven?

Alvast bedankt voor jullie tips.

Kippekikker 

Geplaatst:

Kan prima in een 30L pot en nooit hoeven afschermen sinds deze framboos in 2020 vanuit de volle grond naar de pot ging. 

Vrij weinig opbrengst maar toch altijd een paar handen vol frambozen. In mijn moestuin komen ze in elk geval nooit meer. 

20230725_161122.jpg

Geplaatst:

Nog een tip, de pot eens in de week of twee weken een keer 360 graden ronddraaien. Ben erachter gekomen dat wanneer je dit niet doet, de uitlopers vrolijk tussen de voegen en zelfs de border erachter in kruipen.

Geplaatst:

Hier heb ik alleen maar ellende met de frambozen... bruine bladeren ondanks bewateren en bemesten, geen enkel vruchtje kunnen plukken.. zowel in pot als in de volle grond. Gaan er gewoon uit

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties. Dit is een stekje dat ik van mijn dochter kreeg eind mei. Sinds dien nog GEEN water gegeven. Blijkbaar heeft de plant genoeg met de weinige regen die er is gevallen. Ik weeg de pot af en toe en voel of de aarde nog vochtig is. Ik denk dat bij al mijn vorige pogingen ik teveel water gaf.

Ik vind dit heel bizar en moeilijk om hem geen water te geven maar hij blijft leven. Ik draai hem inderdaad ook 1x per week een kwart.

16903536392465035534479622031284.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...