Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Haha. Ik schijf wel een aardig woordje ja. Moeten we eerst even beslissen welk forumsysteem we gaan gebruiken. Mediawiki is erg sterk, daar is wikipedia ook op gebaseerd. Maar kost ook veel ruimte (die ruimte heb je al hard genoeg nodig voor je forum) en is misschien een beetje bloated.

http://www.wikimatrix.org/compare/bitweaver%2BMediaWiki%2BPhpWiki%2BTiki-Wiki-CMS-Groupware%2BWackoWiki

Hier kom ik op uit.

edit: even zitten kijken, mediawiki is wel het beste. Dan moet er toch maar een template komen!

edit2: http://mediawiki.fckeditor.net/ is wel een handige plugin. Daarmee word een pagina bewerken net zo makkelijk als een brief typen in Word!

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Ruimte als in harddiskruimte heb ik genoeg, er worden geen foto's op de server opgeslagen en berichten/avatars nemen weinig ruimte in belangrijker vind ik de load op de database server. Maargoed dat is waarschijnlijk op te lossen door een 2e database aan te maken.

Die WYSIWYG mod is in ieder geval nuttig. Ik hoop de eerste week van feb de wiki mod te installeren, dan kunnen we daarna gaan bouwen aan de skin.

Geplaatst:
  • Auteur

2e database heeft daar geen effect op. Wees maar niet bang op database-load, het moet wel heel gek gaan lopen wil je daar problemen mee krijgen.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

• 5 weken later...
Geplaatst:

Uitstellen en uitstellen en maar uitstellen, misschien heb ik er volgende week zin in.

Geplaatst:
  • Auteur

Reken maar niet op mij, zit in m'n voorlaatste toetsweek. Dus deze week doe ik niks. Volgende week vaak uit + veel werken, de week erna heb ik denk ik wel tijd

Geplaatst:

Succes met je toetsen (en het feesten)

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik heb er geen tijd voor helaas, het installeren is maar 1 klik op de knop in het control panel, maar de andere werkzaamheden zijn me voorlopig te veel. Ik denk dan aan het customizen van een overzichtelijke layout van de pagina's en herkenbaarheid etc.

Zie jij het zitten om dit op je te nemen? Dan zal ik je rechten geven tot de ftp en wat gegevens over de gebruikte kleuren. Beloning is natuurlijk een verwijzing naar fruitbomen.net onder de pagina's die jij schrijft en een algemeen linkje in de footer.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik doe het, zonder de links. Ik vermeld naar fruitbomen.net als bron als ik de site als bron gebruik, verder vind ik het gewoon leuk om hier aan mee te werken. Ik wil hem desnoods ook wel tijdelijk op mijn eigen server draaien, als je liever niet je FTP-gegevens wilt geven. Dat zou ik namelijk prima begrijpen.

edit: lama, dat wordt dan later een hel met verplaatsen van server. Misschien is Mediawiki+FCKeditor wel mooi?

http://mediawiki.fckeditor.net/

Dan kan iedereen heel makkelijk meewerken, zelfs zonder wiki kennis.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.